Badalona està pletòrica amb la imminent celebració d’un dels seus estivals grans: la 22a. edició del Festival Internacional de Màgia – Memorial Li-Chang. Mags, magues i artistes locals i internacionals de diferents disciplines de l’il·lusionisme se citen de nou a Badalona amb un festival a ple rendiment; després de l’edició més reduïda de l’any passat degut a la pandèmia de la Covid19. L’obrirà el Mag Lari diumenge que ve i seguirà fins al 6 de març. Presenta artistes de totes les edats i procedències, amb el suport de la Diputació de Barcelona.
El primer gran espectacle d’enguany és, doncs, Una tarda amb el Mag Lari amb l’habitual dosi d’humor i il·lusionisme amb l’accent familiar del popular mag. Diumenge 13 de febrer a les 18 h al Teatre Zorrilla.
Pel que fa a les gales, el Teatre Margarida Xirgu acollirà la Gala Màgia i Humor, dissabte 19 de febrer. I el Teatre Blas Infante clausurarà el festival amb la Gala Solidària i les actuacions de les grans promeses: diumenge 6 de març.
Com és habitual, el plat fort serà la Gala Internacional els dies 25, 26 i 27 de febrer. Tindrà lloc al Teatre Zorrilla presentada pel mag Gerard Borrell. Hi veurem les actuacions de l’il·lusionista rus Artem Shchukin, el duo italià Disguido Magic i el mag francès Arno. Aquest tornarà a Badalona, vint anys després, amb el seu número d’aus exòtiques.
La representació nacional és a càrrec de la guanyadora de la darrera edició del programa Got Talent España: Celia Muñoz i el seu número de ventrilòquia; i dels catalans Ramó&Alegria, guanyadors del Premi Europeu de Grans Il·lusions 2021 de la Federació Internacional de Societats Màgiques (FISM).
La menció honorífica del festival ha estat concedida a un mag no professional: JM García Andrada, de nom artístic Skuesker, que amb 90 anys manté viva la seva afició!
Activitats per als més petits i màgia pedagògica
La programació també inclou una sessió per a escolars amb l’espectacle: Hai, la pescadora de somnis, dijous 17 de febrer, a les 11 h al Teatre Margarida Xirgu; i el cinema familiar amb la projecció de: Neu i els arbres màgics diumenge 20 de febrer, a les 12 h, al mateix teatre.
Enguany el curs de màgia per a docents torna a ser presencial, amb la formació d’Enric Magoo i Maty Gálvez. Mostraran les bondats de pedagògiques de l’il·lusionisme.
Consulteu el programa complet del festival en aquest enllaç.
Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) núm. 8 “Treball digne i creixement econòmic” i el número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015. Formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment; i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
