El Teatre Eòlia ens avança la seva programació de setembre-octubre

07.31.2019

Author

El Teatre Eòlia ens ha fet arribar la seva programació per als propers mesos setembre i octubre, i us la remetem, per ajudar-vos a fer l’agenda.

FINAL DE LÍNIA
De Pol Felip
Mostra de Creadors Emergents
Del 27/09/2019 al 29/09/2019
De divendres a dissabte a les 20:30h. Diumenge a les 18h
DRAMATÚRGIA I DIRECCIÓ: Pol Felip
INTÈRPRETS: Anna Aguilar, Arnau Font i Enric Mauri
PRODUCCIÓ: Eòlia i+D

Un home gran espera en una estació on aparentment no passa mai res. És algú que ha viscut molt en molt poc temps. O tan sols és una sensació? Què espera exactament? El tren? Seria una resposta massa fàcil. Dos actors i una ballarina ens acompanyen en un llarg viatge a través de la infantesa, la nostàlgia i els somnis.
——————————————-

#OMNIAVANITAS
De Maria de Prada
Mostra de Creadors Emergents
Del 11/10/2019 al 13/10/2019
De divendres a dissabte a les 20:30h. Diumenge a les 18h
DRAMATÚRGIA I DIRECCIÓ: El Salón de los Invisibles
COREOGRAFIA I INTERPRETACIÓ: Nía Torres
UNA COPRODUCCIÓ D’ El Salón de los Invisibles i Eòlia i+D

#OmniaVanitas és un clickbait, un hashtag presumptuós que amaga un batibull d’imatges i
situacions que es modifiquen contínuament.
#OmniaVanitas és la metàfora visual del nou Prometeu narcisit@ i hipermotiv@t devorat
pel ritme frenètic de la novetat.
A #OmniaVanitas no cal fer-li like.
——————————————-

FEST(I)VERS 2019
Del 23/10/2019 al 03/11/2019
La Companyia del Vers Retrobat (fins ara, Jove Companyia de Teatre en Vers de
Barcelona, i anteriorment LaVucal) torna a organitzar, aquesta tardor i amb la col·laboració d’Eòlia ESAD i del Teatre Eòlia, el FESTIVAL DE TEATRE EN VERS DE
BARCELONA, el FEST(I)VERS, en la segona edició.

L’objectiu principal del FEST(I)VERS –compartit un 100% amb els propis objectius de la
companyia- és posar en valor, promoure per acabar apropant de forma habitual i
natural, al públic de teatre, els textos dramàtics escrits en vers. Sota aquest objectiu, la
Companyia del Vers Retrobat assaja regularment durant tot l’any amb els clàssics
europeus de segles anteriors.

En aquest edició, i després d’haver posat en escena amb anterioritat, peces com El Cid
de Corneille, Fedra de Racine i El Despit amorós de Molière, la companyia estrena dues
comèdies, una originàriament el Set-Cents francès (1667) i l’altra, el Vuit-Cents italià
(1751).

Encetem el FEST(I)VERS 2019 amb el Tartuf, de Jean-Baptiste Poquelin
(Molière) i el tanquem amb la peça Molière, de Carlo Goldoni. Ambdues peces van ser
escrites pels seus autors en versos alexandrins (la de Goldoni, en versi martelliani, per
ser més precisos.)

Programació del FEST(i)VERS
TARTUF
De MOLIÈRE
Del 23/10/2019 al 27/10/2019
De dimecres a dissabte a les 20:30h. Diumenge a les 18h

DIRECCIÓ ESCÈNICA: Pere Sagristà-Ollé
REPARTIMENT: Maria Colom, Alfons Hernández, Marc Marín, Núria Mercader, Albert Miró, Marc Pineda, Montse Ribadellas, Dídac Rodríguez, Albert Roig, Lola Usón, Joan Vall, Sara Visac.

Orgon és un ric burgès del qual la devoció i la beateria han esdevingut tan
protagonistes sota la influència d’un estrany personatge trobat a l’església que diu ser
un gentilhome provincià arruïnat. El seu enlluernament ha arribat fins a tal extrem;
que, sense pensar-s’ho gens ni mica, l’ha acomodat a casa seva i li ha confiat ‘el control
de tot’. Aquest acte d’obcecació i d’estultícia quasi li acabarà passant factura dins
l’àmbit i equilibri familiars… Un deus ex machina d’última oportunitat el salvarà de
morir cremat com un verm sense ambicions.

 

MOLIÈRE
De GOLDONI
Del 30/10/2019 al 03/11/2019
De dimecres a dissabte a les 20:30h. Diumenge a les 18h

DIRECCIÓ ESCÈNICA Pere
Sagristà-Ollé
REPARTIMENT Isaac Alarcón, Genís Campillo, Maria Colom, Núria
Farrús, Joe López, Jaume Llagostera, Núria Mercader, Martí Olalla, Agustí Sanhellí

El mateix Carlo Goldoni, a les seves Memòries, explica què és el que li va fer fixar-se en
la figura de Molière per tal de dedicar-li la seva primera obra en versos martelliani
(alexandrins): “Dues anècdotes de la seva vida privada me’n van donar l’argument.
L’una és el seu projectat casament amb Isabelle, que era filla de la Béjard; i l’altra la defensa del seu Tartuffe. Aquests dos fets històrics s’ajusten tan bé l’un a l’altre, que la unitat d’acció queda perfectament observada”. Nosaltres, també hem aprofitat l’avinentesa per posar el Tartuf de Molière en escena. La pirueta bé s’ho val, oi?

El Teatre Eòlia. http://www.eolia.cat/

Author