La companyia Humanhood, formada per la catalana Júlia Robert i el britànic Rudi Cole, presentarà dues peces: els dies 28 i 29 el duet Zero, que s’ha presentat avui. I us avancem que, del 21 al 24 d’abril, portaran la nova creació de grup: [Infinit], que s’estrena al Mercat.

Humanhood, formada el 2.016 després d’una llarga trajectòria amb prestigioses companyies internacionals, presenta creacions de dansa molt física que combinen ciència i misticisme.

Ho descriuen com: «Un espectacle visual, hipnòtic i poderós, amb un so envoltant musicalment fascinant, una il·luminació hipnotitzant i un moviment virtuós, on els dos intèrprets s’enreden a través d’un viatge ritualista.»

SOBRE ZERO
Zero
 és una dansa espiritual i tribal que transporta a un món d’imaginació i de bellesa. Si comencem en el punt zero, un lloc sense records, com podríem mirar la realitat i experimentar la vida? Dues persones se submergeixen en un mar d’energia per presentar una peça captivadora que porta de tornada als orígens.

L’espectacle es podrà veure els dies 28 i 29 de gener. Des d’aquesta temporada Humanhood és companyia associada al Mercat de les Flors.

EL PROJECTE
Zero és la primera peça de llarga durada de Humanhood, que ha estat investigada i creada  durant un any. Per a la companyia és important ocupar-se amb cura de tots els elements dels seus espectacles; per aconseguir que cadascun arribi al seu màxim potencial i qualitat. És per això que van decidir iniciar les col·laboracions amb tots els artistes de diversos camps involucrats des de les primeres etapes de la creació de la peça. Tots els elements han donat informació a la resta, fins i tot sent de vegades el so o la llum; els elements primaris que els conduïen a la construcció del moviment.

L’estructura i idea és submergir l’audiència en una experiència sensorial capaç d’expandir com es pot presentar una peça de dansa. Aquesta idea es cuida durant tot l’espectacle, com per exemple a l’entrada de l’audiència al teatre. Es fa a través de la part posterior entrant directament a l’escenari durant els primers 10 min. de la peça, o mitjançant un blackout ‘de 7 min. on la partitura del so envoltant pren el protagonisme, o amb les olors que el públic pot sentir durant  l’espectacle.

«Des que el temps és la distància a l’espai, el temps és la memòria en l’estructura de l’espai. Sense memòria, no hi ha temps. Sense temps, no hi ha memòria». Nassim Haramein

LA COMPANYIA
Humanhood es va formar el 2014 sota la direcció artística de Rudi Cole (Birmingham) i Julia Robert Parés (Barcelona). Rudi es va graduar a la North School of Contemporary Dance (Leeds); i Julia es va formar a la London Contemporary Dance School (The Place). Posteriorment es va titular al Postgrau en Teatre Físic de la Universitat Royal Holloway.

Humanhood treballa en col·laboració amb artistes internacionals de diversos camps. Té com a objectiu crear produccions immersives de dansa fusionant llum, so i moviment.

La companyia explora múltiples enfocaments sensorials utilitzant olors i instal·lacions de so de 360 graus dins dels seus espectacles. La investigació darrere de les creacions de Humanhood rau en la seva curiositat per la física i la consciència humana;  la fusió i l’adaptació del procés creatiu amb el tema de la investigació en si mateix.

Col·laboren amb físics per integrar les investigacions i teories de la ciència a la seva pràctica quotidiana. Com també fan els científics, la investigació de Humanhood se centra a qüestionar la realitat en què vivim. I s’esforça per convertir-se en una plataforma per a l’intercanvi, la interacció i la interconnexió humana creativa.

Humanhood Practice és la metodologia de la cia. per compartir amb amateurs i professionals la investigació de moviment de Rudi Cole i Júlia Robert. Les sessions tenen una durada entre 3 i 4 h. contínues, i inclouen seqüències extensives de moviments circulars, shaking i bouncing.

«Juguem amb el poder de la visualització, ritmes i dinàmica de grup; sempre cuidant de cultivar un estat mental tranquil i focalitzat. La música per a aquestes sessions ha estat desenvolupada en col·laboració amb músics internacionals i és original per a Humanhood Practice.»

Fitxa de l’espectacle

DIRECCIÓ ARTÍSTICA, COREOGRAFIA I INTERPRETACIÓ: 
Rudi Cole & Júlia Robert
MÚSICA ORIGINAL:  Gyda Valtysdottir, Alex Forster, Xhosa Cole, Azizi Cole and Shahzad Ismaily
DRAMATÚRGIA: Lou Cope
DISSENY LLUMS: Horne Horneman
DISSENY SO I COMPOSICIÓ: Iain Armstrong
DISSENY VESTUARI: Mark Howard
DIRECTOR D’ASSAJOS: Shanelle Clemenson
SEGUIMENT CIENTÍFIC: William Chaplin

Author