Aquest dijous 20 de febrer la Fundació Joan Brossa estrena l’espectacle de Lucia Del Greco, Mata’m psicosi. Basat en l’univers poètic de Dolors Miquel, és el primer monòleg interpretat per l’actriu Alba Pujol; amb el moviment escènic dissenyat per Lorena Nogal, premi Nacional de Dansa 2024; i ballarina de la prestigiosa companyia de dansa La Veronal.
L’obra explora temes com la crueltat, la vigilància, la ingenuïtat i la inevitabilitat de la mort; construint atmosferes que retornen a l’espectador la bellesa i la violència de l’imaginari poètic de Dolors Miquel. A través de sis episodis, qüestiona la identitat i destaca l’amor com l’única força generadora de vida.
Segons la directora Lucia Del Greco, guardonada com a Artista Revelació als Premis de la Crítica d’Arts Escèniques el 2023: “Mata’m psicosi parla d’una realitat cruel, voraç, psicòtica, en contínua metamorfosi. Poblada de glacieres antigues, roques metamòrfiques i algues marines, presenta un món sotmès a un sistema de vigilància: que vol definir estrictament els paràmetres d’allò que és humà, d’allò que és legítim, d’allò que té un valor”.
El dia de l’estrena, en acabat tindrà lloc la inauguració del nou bar de la Casa Fahrenheit, a la terrassa del centre.