El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa estrena: el 13 de gener el nou espectacle de la coneguda companyia de clown Cia. Pepa Plana, Si tu te’n vas. Es podrà veure fins al 30 de gener.
Compta amb un repartiment de luxe: Pepa Plana (autora, directora i intèrpret), Nan Valentí (també autor, director i intèrpret) i Lola González (intèrpret).
Si tu te’n vas, és el nou espectacle de la reconeguda companyia de pallasses Cia. Pepa Plana. Després de la gira amb els seu darrer espectacle: Veus que no veus, les pallasses tornen a Barcelona de la mà de Pepa Plana, Nan Valentí i Lola González.
Es podrà veure entre: el 13 i el 30 de gener al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa de Barcelona.
L’argument
A Si tu te’n vas, tres pallasses ens obren les tres finestres de l’edifici on viuen. Volen explicar-nos les seves històries personals. Tot canvia quan la casa s’ensorra, és la guerra!. I si això fos un joc?, tu què faries?…
Les tres pallasses: la Blanca, l’Augusta i la Contra Augusta, ens faran riure i divertir-nos vivint en les històries dels seus contes. I utilitzant números de pallassos antics per reafirmar la seva voluntat de ser còmiques.
L’obra ens vol fer reflexionar sobre què es deixa quan un marxa. Alhora és una revisió de les injustícies actuals com ara les guerres. Les tres intèrprets volen tornar-nos el plaer de riure de les coses més petites. Però posant el dit a la nafra quan les coses ens molesten.
Tres heroïnes oblidades que ens expliquen la seva història amb la voluntat de riure i fer riure; per viure en la nostra memòria. Si tu te’n vas, és la història de tres pallasses que es troben en un camí de l’èxode antic. Volen recrear el món i tornar-nos el plaer de riure de les coses més petites. Però posant el dit a la nafra quan les coses ens molesten!
Sobre la directora, Pepa Plana (Valls, 1965)
Pepa Plana, actriu i pallassa catalana és un referent nacional en el gènere per la qualitat dels seus espectacles; i per la seva contribució en la visualització de les pallasses, destacant com una de les figures europees.
Prové del món de la interpretació, llicenciada a l’Institut del Teatre de Barcelona, que després dels seus 1ers. passos va fundar la cia. Preterit Perfecte amb la que van crear i girar tres espectacles. No va ser fins al 1998 que va fer el pas definitiu a crear la seva pròpia cia. amb una clara intenció de fer teatre de pallassos pensats per a un públic adult. És amb la Cia Pepa Plana amb la que ha estrenat i girat deu espectacles com: De Pe a Pa (1998), Giulietta (2000), L’atzar (2004); Penèlope (2010) i Paradís Pintat (2016), entre d’altres. A més de la participació en la creació i gira d’Amaluna (2012), espectacle del Cirque du Soleil.
Molts dels seus espectacles han girat també per Europa i Amèrica Llatina amb assiduïtat. A més, juntament amb el reconeixement del públic ha estat guardonada amb nombrosos i destacats premis, com el: Premi Nacional de Cultura 2014 atorgat per la Generalitat de Catalunya.
Pepa Plana és també la directora artística del Festival Internacional de Pallasses d’Andorra, absolut referent del gènere. Tot això ha fet que Pepa Plana sigui la pallassa catalana més reconeguda. I que el seu camí hagi servit per obrir un nou mercat en el panorama teatral de l’estat.
