El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa ens ha enviat les seves propostes per a aquest mes de gener. I la primera, ja és de les que us faran anar de pet a comptar entrades: es tracta de l’estrena de Si tu te’n vas, de la Cia. Pep Plana, un espectacle interpretat per tres pallasses: Pepa Plana, Nan Valentí i Lola González, pensada per a públic adult.
Si tu te’n vas és la història de tres pallasses. Es troben en un camí de l’èxode antic per recrear el món. I tornar-nos el plaer de riure de les coses més petites; però posant el dit a la nafra quan les coses ens molesten. Des de tres finestres, la Blanca, l’Augusta i la Contra Augusta us esperen per estrenar aquest espectacle. Ens farà tornar a riure de les coses més petites, sense por a la crítica de les injustícies.
L’argument
Una finestra, una llum. Una altra finestra, un quotidià. Una altra finestra, un edifici on tres dones ens parlen d’un no poder parar. Tot s’ensorra, es trenca, la maleïda guerra eterna! Tres pallasses que es troben en aquest camí del èxode antic per recrear el món; i tornar-nos el plaer de riure de les coses més petites. Però posant el dit a la nafra quan les coses ens molesten. Viuen en les històries que s’han explicat als contes i utilitzen núm. de pallassos antics per reafirmar la voluntat de ser còmiques. Tres heroïnes oblidades que ens expliquen la seva història amb la voluntat de riure i fer riure; per viure en la nostra memòria.
Pepa Plana, actriu i pallassa catalana és un referent nacional en el gènere per la qualitat dels seus espectacles. i per la seva contribució en la visualització de les pallasses, destacant com una de les figures europees.
Prové del món de la interpretació, llicenciada a l’Institut del Teatre de Barcelona. Després dels seus primers passos va fundar la companyia Preterit Perfecte amb la que van crear i girar tres espectacles. No va ser fins al 1998 que va fer el pas definitiu a crear la seva pròpia companyia. I amb una clara intenció de fer teatre de pallassos pensats per a un públic adult.
És amb la Cia Pepa Plana amb la que ha estrenat i girat deu espectacles com: De Pe a Pa (1998), Giulietta (2000), L’atzar (2004), Penèlope (2010) i Paradís Pintat (2016), entre d’altres. S més de la participació en la creació i gira d’Amaluna (2012), espectacle del Cirque du Soleil.
Molts dels seus espectacles han girat també per Europa i Amèrica Llatina amb assiduïtat. A més, juntament amb el reconeixement del públic ha estat guardonada amb nombrosos i destacats premis, com el: Premi Nacional de Cultura 2014 atorgat per la Generalitat de Catalunya.
Pepa Plana és també la directora artística del Festival Internacional de Pallasses d’Andorra, absolut referent del gènere. Tot això ha fet que Pepa Plana sigui la pallassa catalana més reconeguda. I que el seu camí hagi servit per obrir un nou mercat en el panorama teatral de l’estat.
Si tu te’n vas és un espectacle per públic adult . Edat mínima recomanada: 10 anys. Del 13 al 30 de gener.
————————————————
I també…
Dissabte 15 de gener. 20.30 h
Acció Sonora
de Laura Llaneli
El treball artístic de Laura Llaneli gira entorn del so, el llenguatge i la performance. A partir del tacte i la conducció, incorporant altres elements (com sal, argila; vidre o vellut) els dos artistes creen un ambient sonor experimental que serà activat en directe a la instal·lació )cº de Pedro Torres.
————————————————
Dissabte 15 de gener. 20.30 h
BROSS∀ ÉS BROSSA
Cia. Les Pinyes
————————————————
25 de gener. 20.30 h
Visita al cel·luloide despentinat
Amb Antoni Pinent
Acció musical de Miquel Àngel Marín
