L’Institut del Teatre i Pagès editors publiquen Del llapis a l’escenari, un volum dedicat a la trajectòria: d’un dels grans titellaires del país, Joan-Andreu Vallvé, que repassa la producció de cada projecte que ha dut a terme: des de la idea inicial, plasmada en un dibuix o esbós, fins la materialització del titella i de l’escena.
El llibre també desglossa els cinquanta anys de la seva trajectòria professional, destacant la direcció de l’escola de titelles de: l’Institut del Teatre, l’any 1976, i posteriorment posant-se al capdavant del Centre de Titelles de Lleida. En aquest sentit, Joan-Andreu Vallvé Cordomí és llicenciat en Belles Arts i en Escenografia per l’Institut del Teatre. S’inicia en el món de l’art a través de la il·lustració, la pintura i el teatre de titelles. Vallvé és el creador de l’Escola de Titelles a l’Institut del Teatre, on va exercir de director i professor; i l’any 1986, amb Julieta Agustí, crea i dirigeix el Centre de Titelles de Lleida i la Fira de Titelles. És autor de contes, dramaturg, escenògraf i director d’escena. Els seus muntatges amb el Centre de Titelles han estat presents en nombroses programacions i festivals internacionals d’arreu; i en escenaris com el Palau de la Música Catalana, el Teatre Nacional de Catalunya o el Gran Teatre del Liceu.
En paraules del mateix autor, «El titellaire és un artista bifàsic, a cavall de l’escenògraf i l’actor. Com a artista plàstic dona vida al personatge, en el qual projecta una gestualitat impregnada de plasticitat; i en sintonia amb el convencionalisme morfològic del titella. Com a artista dramàtic, el titellaire aporta al personatge unes emocions, uns sons i una parla: en sintonia amb la caracterització dramàtica, estètica i cinètica.»
El volum Del llapis a l’escenari es complementa amb l’exposició itinerant del Museu d’Arts Escèniques (MAE); que duu el mateix nom, un tast visual del llibre que es va inaugurar el mes d’abril; en el marc del 35è aniversari de la Fira de Titelles de Lleida, per participar després al Dia Internacional; i Nit dels Museus a l’Institut del Teatre.
Trobareu la nova publicació a les llibreries i a la biblioteca de l’Institut del Teatre.
