Aquest divendres 7 de gener s’estrena al Teatre Eòlia #OmniaVanitas, una instal·lació multidisciplinària que combina dansa urbana, DJ, arts plàstiques i projeccions per parlar de la societat hipercapitalista dels likes; els algoritmes i les plataformes tecnològiques.
La peça és una creació de María de Prada i la cia. El Salón de los Invisibles, i aborda amb un llenguatge suggeridor diferents temàtiques socials i filosòfiques del món contemporani: des de Silicon Valley a l’optimització personal i la mercantilització promoguda pel coaching i l’autoajuda. L’obra, que dura uns 45 min, només hi serà fins al 10 de gener.
L’argument
#OmniaVanitas és la construcció d’un artefacte sensorial que pretén posar en evidència la mercantilització integral de la vida; la fascinació creixent per la tecnologia i l’organització algorítmica de la societat. I, per tant, el sotmetiment de l’ésser humà a un ritme digital que per naturalesa no li correspon. Tot plegat, incidint en la capacitat seductora i de mutació d’un sistema que proclama posar fi a les nostres debilitats. I també als errors, quan, en realitat, aquestes debilitats i errors són el que ens fa humans.
En aquesta instal·lació s’activen de forma simultània tot un sistema d’imatges i informacions en moviment i canvi constants. El ritme produeix addicció. En aquesta rave rococó, una pantalla on no paren de projectar-se textos, una fotocopiadora hiperactiva, un DJ; una ballarina de dansa urbana i un pintor celebren, indiferents, el que Hegel anomena: “l’esperit del nostre temps”, embolicant i sotmetent l’espectador a un ritme creixent i qüestionant-lo directament sobre la seva capacitat d’atenció. Així, el públic, a poc a poc, pren consciència d’una coacció social que normalment acostumem a passar per alt.
Companyia: El Salón de los Invisibles
Dramatúrgia i direcció: María de Prada
Espai sonor: Arnau Montserrat
Coreografia: Nía Torres
Intèrprets: Nía Torres, Uxia Perez Dios, Montse Àlvarez Capellà
Filmació audiovisual i execució plàstica: David Rovirola
Maquillatge: Luigi Prisco
Escenografia i vestuari: El Salón de los Invisibles
Una producció d’Eòlia I+D i El Salón de los Invisibles
