La productora La Perla 29 ens ha fet saber que el seu director, Oriol Broggi, ha publicat el llibre: El record de la bellesa. Ens el presenten molt  il·lusionats en aquest comunicat que hem volgut reproduir:

«Ens fa molta il·lusió anunciar-vos que el nostre director artístic: Oriol Broggi, presenta un recull de converses al voltant del teatre i la creació artística. Neix de la complicitat entre l’Oriol i el periodista Andreu Gomila, de la mà de l’Altra Editorial. En el llibre, l’Oriol desplega la seva manera d’entendre aquest antic ofici; comparteix anècdotes, referents i consells que li han funcionat a la sala d’assaig, explica com va néixer La Perla 29; com funciona el diàleg entre direcció artística, producció i tècnica, i reflexiona sobre els seus dubtes i il·lusions a l’hora d’aixecar una funció que perduri en el record de l’espectador.

«El teatre es basa en el record. El seu motor, i l’únic que en quedarà, és el record que arribarem a deixar al cor de l’espectador. I com maldarà per mantenir-s’hi».

El record de la bellesa està fet a partir d’entrevistes que han compartit l’Andreu Gomila i l’Oriol Broggi. Llegir les seves paraules tenim la sensació d’estar fent un llarg cafè amb ell en una conversa lliure i relaxada. L’Oriol parla de mestres, d’una llarga cadena de transmissió de l’ofici teatral dins la qual ell n’és una baula. I ens transmet el que li han transmès els seus mestres i el que ell ha descobert.

I nosaltres com a equip ens hi reconeixem. Cada espectacle que menciona en el llibre és un món que hem viscut i que hem aixecat colze a colze. És un impuls molt fort de l’Oriol que ens ha transmès amb la Bet i en Juli; un univers que ens obre i que ens anima a creuar buscant l’Illa del Tresor. Aquesta recerca de la bellesa és el dia a dia de La Perla 29; d’un grup de persones que, per bé que ha anat variant: sempre pivota al voltant d’un esperit de creació i gestió desenfrenada, cuidada, amable i preciosament factible. Una realitat.

Pot ser que la bellesa sigui, al cap i a la fi, un record. Una paraula que emprem per evocar allò que vam sentir un vespre inspirat; una palanca de la memòria que fem servir per recuperar la vivència carnal de l’art. O l’elogi agraït d’allò que portem segellat al cor. El que tenim clar és que en aquest anar i venir del record i la presència: hi trobem sempre la mà amiga d’on neix l’espurna. Que és la mateixa mà que agafa un martell per construir les grades de la Biblioteca. O que envelleix amb un pinzell les fustes que faran de tarima. El record de la bellesa, per nosaltres, està tenyit de Broggi. I volem seguir a mar obert perseguint aquest bell futur record.

L’equip de La Perla 29


El record de la bellesa
, d’Oriol Broggi
Converses amb Andreu Gomila
Pròleg de Marina Garcés
A la venda a partir del 26 de gener

Author