La tradicional proposta de circ nadalenca que cada any ens prepara l‘Ateneu Popular 9 Barris, celebrarà enguany la seva 26a. edició, Es proposa tornar a l’essència del Circ d’Hivernapostant per l’humor. Però sense renunciar a la reflexió sobre les problemàtiques socials del moment. Han preparat una revisió irònica de l’ús que fem de les noves tecnologies, amb l’espectacle ‘Sotrac’. Una proposta de circ contemporani, de creació col·lectiva i adreçada a tots els públics, dirigida per Raül Garcia, de la cia. Les dessous de Barbara. Es podrà veure entre el 18 de desembre i el 23 de gener,
L’espectacle
Sotrac planteja una revisió irònica d’alguns problemes actuals per tal de qüestionar comportaments individuals i col·lectius. Una reflexió a través d’imatges i situacions sobre com aprofitem el temps; com gaudim la vida; com afrontem la mort… en una societat cada cop més distanciada per l’ús de les noves tecnologies. I també, una clara crítica a les economies de plataforma i com aquestes ens fan la vida insostenible. Risc, humor i crítica per a parlar de situacions quotidianes que ens porten a llocs imprevisibles.
Amb direcció de Raül Garcia, és una de les edicions dels últims anys amb més presència catalana dalt de l’escenar. I també d’artistes vinculats a la ciutat i al projecte de l’Ateneu. Després d’un càsting amb més de 150 aspirants, sis artistes pugen a l’escenari on podrem veure clown, cèrcol aeri; trapezi, perxa xinesa i dansa. És una creació col·lectiva que compta amb els artistes: Sarah Anglada, Matias Plaul, Lara Renard, Mariano Rocco i Maria Solà.
Producció: Bidó de Nou Barris
Residències: Espai de Circ Cronopis, Tub d’assaig, La Central de Circ, L’Estruch i Ateneu Popular 9 Barris
La companyia
Raül Garcia és membre de la companyia Le dessous de Barbara, creada l’any 2009 a França. L’acompanyaven Baptiste Lhomme i Sylvain Pascal durant la seva formació professional al Centre des Arts du Cirque: “Le Lido” de Toulouse. Sempre interessat en propostes de circ contemporani reflexiu i amb contingut més enllà de la diversió, no és la 1a. vegada que participa en l’Ateneu Popular 9 Barris. L’any 2010 va dirigir el Combinat, un espai de desenvolupament i creació circense. I en el marc de les Festes de la Mercè 2021 va presentar l’espectacle: ‘Crazy Safari Circus’ amb Le dessous de Barbara, un espectacle on a través de l’humor reflexionen sobre el maltractament animal; l’ambivalència de la caça esportiva o el veritable sentit de la pesca esportiva.
Sobre el Circ d’Hivern
El projecte Circ d’Hivern va sorgir l’any 1996 a l’Ateneu Popular 9 Barris. El projecte era fomentar la creació de cies. estables professionals relacionades amb el circ. I oferir propostes inèdites i de qualitat adreçades a tota mena de públic a través d’una convocatòria pública. Èxits com Circus Klezmer o Garbuix han demostrat que la producció de circ feta a Barcelona pot tenir projecció internacional.
El Circ d’Hivern es fa amb el suport de Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, ICUB; Ajuntament de Barcelona, Xarxa TRANSVERSAL I INAEM, Barcelona Activa, la Central del Circ i el Festival Grec.
Sobre l’Ateneu Popular 9 Barris
L’Ateneu Popular 9 Barris és un espai sociocultural fruit d’una ocupació veïnal, fa quaranta anys, en la qual els veïns i veïnes reivindicaven el tancament d’una fàbrica que llançava fums tòxics. Des del seu naixement ha funcionat com a projecte cultural i fins al dia d’avui s’ha mantingut a través d’una gestió comunitària i assembleària com a equipament públic. El circ és un dels eixos principals de la seva activitat. Més informació.
Informació pràctica
Espectacle per a tots els públics, recomanat a partir de 8 anys.
Duració: 70 minuts.
Dates: Del 18 de desembre al 23 de gener de 2022.
Estrena: 18 de desembre a les 19h.
Horari de funcions: De dilluns a dissabte a les 19h. Diumenges a les 18h.
Venda d’entrades:
Entrades per Internet a ateneu9b.net.
Horari de taquilla i venda telefònica d’entrades (tel. 93 350 94 75):
De dilluns a dissabte, de 17h a 19h
Diumenges, de 16h a 18h
Preus:
Adults: 12 €
Infants 6 € (de 3 a 14 anys)
Persones en situació d’atur: 9,50 €
