Amb un any de retard provocat per la Covid-19, el Teatre Poliorama de Barcelona torna a ser l’escenari del musical La Llamada. Original de Javier Ambrossi i Javier Calvo, ‘Los Javi’s’, ara ho podrem disfrutar del 2 al 27 de juny.
L’obra , produïda per SUMA LATINA, ha revolucionat la cartellera allà on s’ha representat, amb més de 1.500.000 espectadors. Un èxit també a Barcelona, al setembre de 2019 en la seva primera temporada al Poliorama, va reunir més de 12.000 espectadors amb un 98% d’ocupació.
L’espectacle, que arriba a Barcelona per tercera vegada, es va estrenar el 2013 al vestíbul del Teatro Lara, de Madrid, “Era encara un somni petit. Però va funcionar, i ben aviat va començar a créixer i a guanyar premis”, explicava Toni Albaladejo, de Anexa, a la presentació.
Si ja el vàreu veure, no patiu perquè no paren de tocar coses per tal que sempre sigui diferent. A més de l’escenografia, vestuari i l’envoltall, també serà diferent: “Anem canviant de repartiment i a cada representació es va impregnant del caràcter dels actors. És una festa! Jo diria que és aquell espectacle que vols ensenyar a la persona que estimes! Parla de trobar el teu lloc al món i de la felicitat que això suposa.” Gosen dir, amb la cara plena de il·lusió, que el repartiment actual és tant espectacular que “ens acosta a Broadway!”
Nou repartiment
Aquest és el repartiment, que també canviarà segons els dies:
NEREA RODRÍGUEZ (2-18 i 20), ANDREA GUASCH (25-27), LYDIA FAIRÉN (19-20 i 24), MARTA SANGO (2- 3), LUCÍA GIL (4-13), ANGY FERNÁNDEZ (16-27), ERIKA BLEDA (16-27), ROKO (2-13), MAR ABASCAL (4-13 i 18-20 i 24-27), MARTA VALVERDE (2- 3 i 16- 17), RICHARD COLLINS-MOORE (4-6, 11-13, 18-20 i 25-27), RAOUL VÁZQUEZ (2-3, 9-10 i 24), PACO ARROJO (16 i 17).
La Llamada és una comèdia sobre la fe, l’amistat, el primer amor, la recerca de la identitat, l’electro-latino i sobre Whitney Houston. I tot amb cançons i la banda de Déu en directe. Compta amb múltiples guardons com: Mejor Montaje Teatral pels lectors de El País, 13 premis Broadway World, Premio Libertad Teatro 2015, Premi Millor Obra Teatral Time Out 2017, entre d’altres.
L’argument:
Estiu 2013. Segovia. Campament cristià La Brújula. Bernarda de los Arcos, una monja acabada d’arribar, vol salvar el campament amb la seva cançó Viviremos firmes en la fe. La Germana Milagros, una jove amb molts dubtes, recorda que li agradava Presuntos Implicados. I Maria i Susana, dues adolescents somien en triomfar amb el seu grup “Suma Latina”. Però quan una nit Déu se li apareix a la María tot comença a canviar. I és que a Déu li encanta la Whitney Houston.
Malgrat el que podria semblar, no és una obra religiosa. “És una mostra del nostre esperit punki-underground!”, apunten. És una comèdia que parla de l’amistat, del primer amor, de la recerca de la identitat, de la música electro-llatina, de Whitney Houston i… Potser també de la fe. A escena hi ha la Banda de Déu en directe, amb 8 músics. I el rol de Déu l’interpreten quatre actors molt diferents.Diuen que, en una representació poden sortir tres Déus “per fer que a la Maria li passin coses diferents.”
Obra multipremiada
La llamada compta amb nombrosos premis: Millor Muntatge teatral atorgat pels lectors d’El País, 13 premis Broadway World, incloent Millor musical, Millor actriu, Millor direcció i Millor actriu de repartiment. Va triomfar als Fotogramas de Plata 2013 amb Macarena García com a Millor actriu de teatre. I als Premis de Teatre Musical amb Belén Costa com a Millor actriu de repartiment. Ha obtingut nominacions als Premis de la Unió d’Actors, el Premi Llibertat Teatre 2015 per als directors i el premi a millor obra teatral TIME OUT2017.
L’espectacle també es va portar al cinema l’any 2017 amb gran èxit (cinc nominacions als Goya), dirigit pels mateixos Javi’s. L’han vist al voltant d’un milió d’espectadors en unes 2000 representacions. I a l’Amèrica Llatina ja s’està fent una representació per una companyia d’allà. Expliquen, en una gira que van fer a 30 ciutats, van anar a Moscú i la van haver de fer en un teatre underground d’amagat. I sense que ho sabessin les autoritats, perquè té un alt contingut LGTBI i “allà no ho porten bé.”
L’èxit és com un miracle, perquè parteix del no res: “Jo treballava en un bar i, quan plegava, a altes hores de la nit, ens posàvem a escriure”, explica Javi Ambrossi. Són parella sentimental amb Javi Calvo des de fa 8
ENTRADES JA A LA VENDA
