Fa uns dies us anunciàvem en aquesta notícia l’estrena al Teatre Akadèmia d’El Palmeral, d’Albert Tola. És una coproducció de la Cia. Nigredo, Nuevo Teatro Fronterizo i el Teatre Akadèmia. Proposta de nova creació en forma de rashomon, que Albert Tola converteix en un poliedre de set veus que ens capbussa en les conseqüències i les meravelles de l’amor. L’obra es podrà veure fins al 27 de febrer.
Set interpretacions estratosfèriques d’Alícia González Laá, Anna Casas, Elena Fortuny, Ruben Ametllé, David Anguera; Juanma Diez i Rodrigo García Olza (també director de la peça) que beuen l’una de l’altra amb total harmonia. I transcendeixen temps i espai per parlar-nos des d’una veritat múltiple: en una posada en escena que dialoga amb la tradició d’un passat potser imaginat; i les noves tecnologies aplicades a l’espectacle.
El 9 de febrer se celebrarà el col·loqui postfunció “La cicatrització dramatúrgica, formal, espiritual, històrica i social” amb la participació de: José Sanchís Sinisterra (dramaturg i director teatral), Sandra Castro (gerent i productora del Nuevo Teatro Fronterizo); Amador Vega (filòsof, especialista en mística), Sònia Ros (activista, documentalista especialitzada en emigrants LGTBIQ+). I la companyia de l’espectacle, moderat per Eva Hibernia (autora, directora escènica, narradora i poeta).
A més, els dies 14, 15, 21 i 22 de febrer s’impartirà el: taller d’escriptura i lectura dramatitzada “Els missatges dels ocells (Altres narratives teatrals)” a càrrec d’Albert Tola i Rodrigo García Olza.
* Les instal·lacions del Teatre Akadèmia compten amb un sistema de renovació i purificació de l’aire que incorpora: un filtre de plasma al sistema d’aire condicionat de la sala.