Dagoll Dagom, la icònica companyia catalana, obre convocatòria de càsting per a la reposició de l’espectacle Mar i Cel ; que arribarà a Barcelona la temporada 2024-2025. L’estrena de l’emblemàtic musical s’emmarca en la celebració dels 50 anys de la companyia, que tindrà lloc l’any 2024; i suposarà el seu comiat definitiu dels escenaris de Catalunya.
Dagoll Dagom busca actors i actrius amb un alt nivell d’interpretació i cant i també cerca acròbates. Tot i que els personatges del musical són descrits amb unes característiques determinades; a companyia anima a intèrprets de tots els orígens a presentar-se a les audicions. A causa de les necessitats específiques de l’obra, s’anima especialment a: persones de descendència nord africana i de l’Orient Mitjà a enviar material. Es poden consultar les bases de la convocatòria a www.dagolldagom.com. La data límit d’enviament de material és el dilluns 4 de desembre de 2023.
Mar i Cel, torna el musical que ha fet història
La temporada 2024-2025 serà l’última oportunitat per veure en directe el musical més emblemàtic de Catalunya: Mar i Cel. Un musical basat en l’obra d’Àngel Guimerà, amb música d’Albert Guinovart i text de Xavier Bru de Sala.
Mar i Cel ocupa un espai central dins la trajectòria de Dagoll Dagom i, sense cap dubte: ha estat l’espectacle de teatre musical que més ressò ha tingut d’entre totes les seves creacions.
Aquest relat de pirates i cristians esdevé una metàfora perfecta del món, on els seus habitants continuen obstinats a lluitar; odiar-se i autodestruir-se per raons que haurien d’haver desaparegut fa temps. Una història que, lamentablement, manté una temàtica inesgotable, massa actual, que ens parla de la confrontació persistent: entre cultures i religions.
Mar i Cel ha estat el punt d’enamorament del teatre per a molts espectadors i professionals que han confessat que: s’han dedicat a aquesta feina, en gran part, influïts pel bon record de l’espectacle.
Dagoll Dagom vol portar de nou als escenaris aquesta producció, mantenint la mateixa ànima original; per tal d’oferir als espectadors la possibilitat de tornar a gaudir amb una obra que, en el seu moment:, els va emocionar i, sobretot, per presentar-lo als més joves que no han tingut la possibilitat de veure’l i, potser, estimar-lo.
50 anys de Dagoll Dagom, mig segle dalt dels escenaris
El pròxim any 2024 la companyia de teatre Dagoll Dagom: celebrarà els 50 anys d’existència i el comiat definitiu dels escenaris. Al llarg de tots aquests anys, la companyia catalana ha posat en escena espectacles que han deixat empremta a: la memòria col·lectiva de diverses generacions: Antaviana, Flor de Nit, Mar i Cel o Cop de Rock; són alguns exemples teatrals que s’han alternat amb la gravació de sèries de televisió tan populars com Oh, Europa! o La memòria dels Cargols.
Dagoll Dagom ha treballat per introduir i assentar el teatre musical tant a Catalunya com a: l’Estat Espanyol i arreu del món. Amb els 50 anys de trajectòria ha contribuït enèrgicament al creixement del teatre musical arreu del territori amb la: creació de nous públics i a la formació de noves generacions d’actors, actrius i professionals artístics; que s’han incorporat al sector del teatre musical. Al llarg de la seva història han fet 34 espectacles, més de 8.000 funcions i més de 4.700.000 espectadors.
Per a la celebració dels 50 anys de trajectòria, la companyia està engegant un emocionant pla d’acció amb l’objectiu de: compartir els records i experiències acumulades al llarg d’aquestes dècades.
Torna L’alegria que passa al Teatre Poliorama
Del 9 de desembre al 28 de gener torna L’alegria que passa al Teatre Poliorama; l’últim musical de creació de Dagoll Dagom. Una versió contemporània del primer gran èxit teatral de Santiago Rusiñol; on es fusionen text, cant i dansa, amb una esplèndida Àngels Gonyalons encapçalant el repartiment.
L’espectacle ha estat reconegut amb diversos premis: Premi Teatre Barcelona a Millor adaptació, Millor musical i Millor interpretació de musical per a Àngels Gonyalons; i està nominat a sis premis Butaca. Ara torna a Barcelona després de l’èxit de la temporada passada i una exitosa gira per tot el territori català; en què està exhaurint la majoria de funcions.
A L’alegria que passa, una companyia d’artistes ambulant es troba amb les vicissituds d’un bolo en gira; una situació que Dagoll Dagom coneix molt bé i li va com anell al dit per concloure els seus quasi: 50 anys de trajectòria. La poètica de Rusiñol per parlar del món de l’espectacle, mostrant-lo amb totes les seves llums i ombres; permet a Dagoll Dagom adaptar l’autor sense deixar de ser fidel al seu esperit.
