Aneu anotant-ho a l’agenda, que el temps passa ràpid: del 8 al 21 de juliol se celebrarà la 19a edició del Festival Deltebre Dansa; convertit en un referent internacional de la dansa, el circ i les arts escèniques. Quinze dies d’intensitat artística al Parc Natural del Delta de l’Ebre; on milers de persones i centenars d’artistes d’arreu del món es reuneixen per conviure i viure una experiència singular, d’avantguarda; multicultural i de gran qualitat artística i humana.
Sota el lema “Hit the floor. Shake the world!” aquesta edició posa de relleu la importància de la dansa i el moviment per a sacsejar-ho tot; i aportar canvis i millores a nivell individual i col·lectiu.
El Festival és un espai on estudiants i professionals de dansa i circ poden experimentar els llenguatges del moviment; on desaprendre per a continuar aprenent i, sobretot, un moment per a celebrar el moviment. Un festival pensat, també, per al públic, per als qui estimen les arts escèniques; a dansa i per als qui les volen descobrir.
Aquesta edició de Deltebre Dansa acollirà a més de 75 artistes, prop de 50 espectacles i s’esperen prop de 10.000 assistents.
GRANS NOMS ENTRE ELS PROFESSORS
A més de la programació d’espectacles, un dels pilars fonamentals del festival és la formació de professionals. Més de 150 ballarins de més d’una cinquantena de nacionalitats es desplacen anualment fins a Deltebre; per rebre formació de la mà de diferents referents de la dansa i el circ contemporanis.
Els professors destacats per aquesta edició són grans noms de la dansa com: Akram Khan (Regne Unit), Wim Wandekeybus (Bèlgica); Rakesh Sukesh (Índia), Maura Morales (Cuba/Alemanya), Sita Ostheimer (Berlín) i Lali Ayguadé (Catalunya), entre d’altres.
Un dels tallers més destacats i especials d’aquesta edició serà el monogràfic que impartiran Akram Khan i Tom Pollard; en el que es farà una recerca entre la dansa i el Jiu-Jitsu. És una aproximació bastant inèdita que proposa la comunió de dues disciplines molt dispars; però a la vegada amb molts punts en comú.
Una novetat també per aquesta 19a edició serà la col·laboració amb el festival Eufònic per a mostrar una proposta que neix de la col·laboració entre dos dels festivals més importants del territori establint una sinergia artística per a oferir: una actuació mai vista i una experiència irrepetible.
Sota la direcció artística de Laurent Delforge i amb l’actuació en directe dels músics Yannick Jaquet i Thomas Vaquié; es viurà un espectacle únic que fusionarà arts visuals, música electrònica i improvisació dels ballarins ChingYing i BBoy Issue.
El segell Festivals Terres de l‘Ebre
Deltebre Dansa és un festival adherit a la marca Festivals Terres de l‘Ebre, el primer segell identitari i de qualitat; que aglutina 16 festivals professionals del territori, amb l’objectiu d’analitzar l’impacte socioeconòmic de la cultura en entorns no metropolitans.
Deltebre Dansa és un projecte fundat i organitzat per la companyia ROPA / Roberto Olivan Performing Arts: i compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ministerio de Cultura y Deporte; Ajuntament de Deltebre i Diputació de Tarragona.
DELTEBRE DANSA
El Festival Deltebre Dansa neix l’any 2004 a les Terres de l’Ebre, representant un oasi d’obertura i avantguarda: per a les arts escèniques i performàtiques. Un projecte fundat i organitzat per la companyia ROPA / Roberto Olivan Performing Arts i que compta amb el suport de: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ministerio de Cultura y Deporte, Ajuntament de Deltebre i Diputació de Tarragona.
Des dels seus inicis desenvolupa tota la seva tasca al voltant d’un conjunt de valors que s’han reforçat, transmès i reafirmat, en cadascuna de les seves edicions. El festival s’articula en tres eixos principals: la formació per a professionals, la programació artística i el retorn social. Compromès amb la formació d’excel·lència, amb professionals del sector a escala internacional. Aposta per la creativitat, la innovació i la qualitat en el sector de les arts escèniques, amb el focus posat sobre la dansa i el circ contemporanis, i és un esdeveniment compromès amb la inclusió social a través de la cultura.
També treballa per al desenvolupament i la projecció del territori, l’intercanvi cultural i la creació d’una experiència única amb tots els participants, artistes convidats i assistents. Un dels seus grans atractius és, i que està directament vinculat amb la seva aposta per la descentralizació cultural, la seva privilegiada ubicació al cor del Parc Natural del Delta de l’Ebre, territori d’alt valor mediambiental que complementa a la perfecció l’esperit de crear una experiència singular.
Un dels altres objectius és el de donar visibilitat al talent català programant espectacles de professors, creadors i artistes catalans així com també té molt en compte la importància del retorn social, promovent la participació i aproximació de tots els públics a la dansa en particular i a la cultura en general. Porta a terme accions socials i pedagògiques; integren grups en risc d’exclusió; es realitzen campanyes solidàries i alguns dels espectacles són d’accés lliure.
Dates
Del 8 al 21 de juliol
Lloc
Deltebre
Parc Natural del Delta de l’Ebre
Espais
Zona d’espectacles
Informació workshops i inscripcions
https://deltebredansa.com/workshops-pro
Com arribar