La programació cultural del Teatre Lliure que aposta per la reflexió i el debat continua endavant. Ofereix dues noves sessions la setmana vinent: el dimarts 14 de desembre tindrà lloc a Gràcia la tercera sessió de l’Escola de pensament. I el dimecres 15 a l’Espai Lliure de Montjuïc, la segona sessió del cicle La taula. Totes dues activitats se celebren a les 18:30 h i complementen la programació escènica del teatre.
Marina Garcés dinamitza la tercera sessió de l’Escola de pensament, que compta amb la investigadora i crítica cultural: Joana Masó, autora del llibre Tosquelles, curar les institucions. I l’actor Nil Martín, impulsors del fanzine de teatre per a joves #FilaZero, com a convidats. Sota el títol: Dramatúrgies de la institució, tot tres conversaran sobre la natura de la institució cultural i la seva gestió: com fer-la eficaç sense renunciar a que sigui radical i transformadora? De quina manera es poden establir protocols i pràctiques sense caure en la burocratització i esdevenir un ‘dinosaure’ cultural?
L’Escola de pensament és l’espai de diàleg, crítica i debat mensual organitzat pel Teatre Lliure. Està dinamitzat per la filòsofa, assagista i professora Marina Garcés i per l’escriptor, periodista i activista cultural Albert Lladó. Utilitza les eines de la dramatúrgia i la filosofia per posar sobre la taula els grans conflictes del present. Enguany, a més, l’Institut Ramon Llull col·labora en l’enregistrament i la subtitulació en anglès de les seves sessions, accessibles al youtube del teatre.
La taula: Hospitalitat, hostes i normes
La segona sessió de La taula, la iniciativa de diàleg democràtic i participatiu que proposa el Teatre Lliure; comptarà amb l’artista i coreògraf Quim Bigas com a amfitrió. Aquet cop, l”àpat” girarà entorn el concepte d’hospitalitat, de les normes que la marquen. Idels actors que hi participen i la fan possible. Què implica una invitació? Què implica obrir les portes d’un teatre perquè la gent comparteixi experiències? Com eliminem els rols inherents que hi ha en qualsevol invitació? Com es converteix l’amfitrió en un desconegut de la seva pròpia casa? A què estem convidant, exactament? Són algunes de les qüestions que s’abordaran.
La taula, inspirada en la iniciativa de la cia. Split Britches, proposa aquesta temporada en format de cicle set sessions programades amb amfitrions provinents de les arts escèniques. La directora i dramaturga Denise Duncan va presidir la primera sessió. En les properes, hi participaran també els periodistes Isabel Sucunza i Oriol Puig Taulé.
