El Teatre Lliure ens afalaga una vegada més amb la seva excel·lent programació. Ara, a partir del 7 de febrer la seu de Gràcia acollirà l’èxit del Temporada Alta 2016 Davant la jubilació, un dels textos fonamentals de l’austríac Thomas Bernhard, que torna carregada de premis i bones crítiques.
Davant la jubilació és un relat sobre la supervivència del nazisme basat en fets reals. Marta Angelat, Mercè Aránega i Pep Cruz protagonitzen el “retrat d’una família intoxicada pel virus de la mutació actual del nazisme; uns germans enclaustrats en una existència familiar falsificada, en una presó estreta i asfixiant creada i custodiada per ells mateixos”, explicava el polonès Krystian Lupa, director del muntatge, la presenrtació.
Davant la jubilació va ser guardonada als Premis de la Crítica de Barcelona 2016 al millor espectacle, a la millor actriu principal per a Marta Angelat i al millor espai sonor.
LES VEUS DE LA CRÍTICA
“De les coses més salvatges que he vist mai: de les millors planes que ha escrit Bernhard, el millor que ha dirigit Lupa, que empaita sempre la veritat i alça atmosferes dolorosament inoblidables. La feina de Mercè Aránega, Pep Cruz i Marta Angelat a Davant la jubilació és potser el més alt i el més profund que els he vist. Correu al Lliure.” Marcos Ordóñez (El País)
“Mercè Aránega, Marta Angelat i Pep Cruz fan una feina sensacional, que manté els espectadors clavats a la butaca durant més de tres hores.” Imma Merino (El Punt Avui)
“Marta Angelat està impressionat. Fabulosa la fràgil Vera de Mercè Aránega. Pep Cruz sorprèn, de tan entregat com està a l’amargor del món perdut i a la ràbia exterminadora de la democràcia. Una lliçó d’art. Teatre d’art.” Santi Fondevila (ARA).
Una coproducció del festival Temporada Alta i el Teatre Lliure que es podrà veure del 7 de febrer al 3 de març al Lliure de Gràcia.
L’espectacle Rhumans, que deixa pas a Davant la jubilació al Lliure de Gràcia, guardonat amb el premi Ciutat de Barcelona 2018
El Teatre Lliure ens ha volgut fer partícips de la seva satisfacció pel fet que el darrer èxit de Rhum & Cia, coproduït pel Lliure, ha estat guardonat amb el premi Ciutat de Barcelona 2018 a la categoria de circ. El jurat ha trobat en Rhumans una “peça paradigmàtica que obre una etapa en la recerca i renovació de l’univers del pallasso, aportant noves capes de valor artístic i de pensament, sota un segell i expressivitat molt propis”.
Rhumans, dirigit per Jordi Aspa i interpretat per Joan Arqué, Roger Julià, Mauro Paganini, Pep Pascual i Piero Steiner, és una coproducció del GREC 2018, Velvet Events i el Teatre Lliure.
El lliurament de premis serà dijous 14 de febrer al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona