Un any més On el teatre batega presenta El Batec del Grec dins el Festival Grec de Barcelona 2024; un cicle que està protagonitzat pel teatre català contemporani, les sinergies amb Llatinoamèrica, les noves dramatúrgies, i com cada any: les sales de proximitat.

El Batec del Grec aquest any presenta cinc lectures dramatitzades, quatre de les quals sorgeixen de la: Convocatòria de textos i projectes 2023. Una d’aquestes lectures dramatitzades es presentarà a El Maldà: Mama Dolly de Laia Alsina Riera, una història complexa que posa en dubte l’amor incondicional de les mares; i el rol maternal. En forma de farsa i comèdia, anirem desgranant un conte cruel, on les protagonistes es revelen a la premisa: que les filles i les mares estan condemnades a estimar-se. La peça compta amb Eu Manzanares com a directora i amb les intèrprets: Marta Aran, Ángela Palacios i Laia Alsina Riera, també dramaturga.

El cicle El Batec del Grec vol donar a conèixer les propostes que acullen els Teatres de Proximitat; en el marc del Festival Grec 2024. Després de la lectura dramatitzada, els espectadors podran conèixer en primícia el projecte i apropar-se al seu procés de creació; tot compartint un espai amb la companyia.

La lectura dramatitzada de Mama Dolly tindrà lloc el 7 de juliol a les 19h. Les altres quatre lectures dramatitzades d’El Batec del Grec són:

  • ‘Worms’ d’Irene Hernanz – Dilluns 1 de juliol a les 20h a la Sala Fènix
  • ‘Jo no volia ser Rita Hayworth’ de Víctor Alexandre – Dilluns 8 de juliol al Teatre Akadèmia
  • ‘Se baila’ de Laia Álvarez, Melisa Hermida i Tamara Kiper – Dijous 11 de juliol a les 20h a La Badabadoc
  • ‘Ben Plantats’ de Joaquín Arias – Dilluns 22 de juliol a les 20h a la Sala Versus Glòries

 

L’ARGUMENT

La Mare d’aquesta història no és d’aquelles a qui posaries en un pedestal. Narcisista, tirana i amargada, ha convertit la vida de la Filla en un malson, exercint un xantatge emocional extrem; sota qualsevol pretext. Però la Mare d’aquesta història té càncer. Té càncer de mama. I això és un regal. Perquè per fi podrà ser la víctima perfecta i sotmetre encara més a la Filla en el rol de cuidadora; l´única encarregada d´aquesta tasca. El Germà i el Pare ja fa temps que van claudicar d’intentar millorar l’ambient irrespirable que plana a casa. El càncer de la Mare és absolutament curable, però ella amenaça amb morir quan menys s´ho esperin. Els metges li han dit que ni tan sols perdrà el cabell, però ella ja s’ha rapat;  i
s´ha posat un mocador. També s’ha comprat una perruca que recorda la Dolly Parton, pels dies ¨bons¨, que son els que decideix no morir. Pels dies ¨dolents¨ té una cadira de rodes, amb la qual desperta gran compassió. La Filla no pot més. Desitja la seva mort i que s’acabi aquesta tortura. Una mort sobtada. La fi.

Presentem en primícia Mama Dolly de Laia Alsina Riera dins el cicle El Batec del Grec;  el cicle que vol donar a conèixer les propostes que acullen els Teatres de Proximitat en el marc de:l Festival Grec 2024. Després de la lectura dramatitzada, els espectadors podran conèixer en primícia el projecte i apropar-se al seu procés de creació; tot compartint un espai amb la companyia.

FITXA ARTÍSTICA

Direcció: Eu Manzanares
Dramatúrgia: Laia Alsina Riera
Intèrprets: Marta Aran, Ángela Palacios, Laia Alsina Riera

Aquesta lectura dramatitzada forma part d’EL BATEC DEL GREC en el marc del Grec Festival de Barcelona 2024

 Mama Dolly de Laia Alsina Riera,

Author