Del 17 d’octubre al 16 de novembre, La Caldera ha presentat una nova edició de Corpografies #4, la línia de programació pròpia que presenta els treballs de creadors que investiguen la capacitat del cos i del moviment per articular un discurs sensible, on el cos és text i el pensament és acció, i que cada vegada més, es connecta amb altres contextos i projectes que es couen a La Caldera.
Durant quatre caps de setmana s’hauran pogut veure els treballs d’artistes amb una llarga trajectòria internacional, com els d’Olga Mesa i Lisa Nelson, així com de potents creadors de l’escena local, els projectes dels quals s’han desenvolupat en complicitat amb La Caldera o que tenen un vincle particular amb el centre, és el cas de Xavi Manubens, Anabella Pareja Robinson, Georgia Vardarou i Sergi Fäustino. Un diàleg entre passat, present i futur per generar contextos a través dels quals transmetre coneixement.
L’úlitma cita del cicle de programació de La Caldera tindrà lloc aquest 15 i 16 de novembre de la mà del creador Sergi Fäustino i el seu FÄUSTINO VI o 126 cavalls i de Georgia Vardarou i un fragment del seu Why should it be more desirable for green fire balls to exist than not? (obra nominada per la prestigiosa Anne Teresa de Keersmaeker per formar part d’un dels programes del Sadlers Wells de Londres)
SOBRE GIORGI VARDAROU
La ballarina i coreògrafa d’origen grec presentarà un fragment de Why should it be more desirable for green fire balls to exist than not? Un solo de dansa en col·laboració amb l’artista visual David Bergé on les imatges i els moviments sobreposats entre si permeten possibles lectures narratives. L’obra, un extracte de la qual podrem veure aquest cap de setmana La Caldera i que s’estrenarà a principis de l’any vinent a la Sala Hiroshima, ha sigut nominada per la prestigiosa Anne Teresa de Keersmaeker para formar part d’un dels programes del Sadlers Wells de Londres.
————————————
SERGI FÄUSTINO, creador imprescindible
Per altra banda, Sergi Fäustino mostrarà FÄUSTINO VI o 126 cavalls, una proposta que pretén posar sobre la taula una visió des del cos i a través del cos, des de la necessitat que aquesta visió existeixi en un moment en què la tendència és anar cap a una visió única. Una celebració del cos, del moviment i de la dansa. Fäustino ha sigut un habitual del Radicals Lliures al Teatre Lliure amb Àlex Rigola, de les programacions i projectes de La Porta Barcelona i Teatro Pradillo de Madrid, o del festival El lugar sin límites del Centro Dramático Nacional.
Amb aquestes dues actuacions es posarà punt i final al Corpografies #4, la línia de programació pròpia de La Caldera que investiga la capacitat del cos i del moviment per articular discurs per sí mateix: el cos és text i el pensament és acció.
Corpografies #4 és la quarta entrega de la línia de programació pròpia de La Caldera que es completa amb les propostes de exhibició que es presenten amb col·laboracions amb altres festivals i/o estructures de la ciutat, com ara el GREC, el Sâlmon o la Quinzena. Dansa metropolitana.