Avui s’estrena al Teatre Aquitània de Barcelona el musical La Canción de Ipanema, un tribut a Vinicius de Morais escrit per José Luis Sánchez, que arriba amb un repartiment de luxe i que, a més, significa el retorn als escenaris de Barcelona de l’actriu Assumpta Serna, 43 anys després del seu debut a Antaviana. L’acompanyen Toni Sevilla, José Luís Sánchez, Jordi Cadellans, Adriana García, Bruno Butenas, Gabriel Fortunato y Lari Antunes, dirigits per Ruben Yuste.
El musical La canción de Ipanema ens trasllada al moment en el qual Jobim i Vinicius van compondre les cançons més famoses de la Bossa Nova, i explica una història d’amor increïble entre el poeta i una noia de 19 anys, que el va inspirar per crear algunes de les seves cançons més belles.
Som al Brasil dels anys 60 i ho tenien tot en contra. La dona no hi pinta res i els seus li prohibeixen veure’l. I encara, per assegurar-se’n, van avançar el casament amb el seu antic promès. Efectivament, les dones no podien decidir sense l’autorització d’un home… Però el poeta no es va rendir i va planejar una forma de sortejar els prejudicis de la societat per poder estar amb la seva estimada. L’espectacle ens explica què va fer i si ho va aconseguir, i ho fa d’una manera vibrant: amb un recorregut per les cançons que ja van destacar i hn quedat per la història, vora un any abans que la bossa nova esdevingués un símbol musical que va traspassar totes les fronteres. Un d’aquests temes és, precisament, La garota de Ipanema, amb música de Antonio Carlos Jobim i lletra de Vinícius de Moraes, Norman Gimbel i Antonio Carlos Jobim.
Assumpta Serna ha manifestat la seva satisfacció per interpretar aquest paper que reivindica la dona i els seus drets, a més de que “és un musical i jo no havia fet mai res sobre la bossa nova aquí!” El seu personatge és l’eix i fil conductor de la història, que viatja del passat al present mostrant situacions que han requerit una lluita per part de la dona, emocions diverses i un enfrontament valent amb la por dominant “tantes vegades culpable de la nostra immobilitat”, apunta el director.
La chica de Ipanema s’havia d’estrenat el 17 de març, però la Covid ho va paralitzar. Han continuat trobant-se i assajant de manera virtual i ara l’espectacle ja torna a estar a punt per reivindicar, fer fugir les pors i, sobretot, fer-nos ballar la samba!
Romandrà en cartell fins al 17 d’octubre. Entrades, aquí
