La companyia resident Íntims Produccions en col·laboració amb David Climent (loscorderos.sc) estrena Dels intestins una soga i del cul un sac de gemecs, una comèdia pessimista sobre la nostra existència.
Dels intestins una soga i del cul un sac de gemecs, d’Íntims Produccions i David Climent; és la proposta que ocuparà la Sala de dalt del 9 de març al 3 d’abril. El muntatge tanca el cicle d’espectacles, lectures i activitats Planeta Persona. Els límits de la crisi climàtica; comissariat per la Universitat Oberta de Catalunya. D’altra banda, la Sala de baix acollirà Obsolescència programada d’Anna Maria Ricart Codina, amb direcció de Mònica Bofill; que estarà en cartell del 16 de març al 10 d’abril.
Dels intestins una soga i del cul un sac de gemecs
La companyia lleidatana Íntims Produccions, que ja van presentar a la Sala Beckett Wasted (2017) i Pool (no water) (2018); tornen amb la peculiar proposta que duu per títol Dels intestins una soga i del cul un sac de gemecs. En aquesta ocasió han unit esforços amb David Climent de loscorderos.sc i, a més, en signen la creació amb Clara Aguilar, Marc Salicrú, Joan Ros, Rita Molina i Albert Baldomà. Un equip jove i multidisciplinari; que proposa una peça poètica sobre quin paper tenim els humans en la nostra pròpia extinció.
Després d’un llarg procés d’investigació filosòfica, elaboren una proposta escènica no convencional perquè segons ells: l’escenificació del col·lapse no pot presentar-se amb formes convencionals. Els intèrprets encarregats de dur a terme la proposta són els integrants de la companyia: Isaac Baró, Marc Cartanyà, Sandra Pujol i Oriol Tosquella.
Sinopsi
Tot s’acaba. Tot fa un pet. Nosaltres som un gran pet universal. I què hem de fer-hi? Hi ha una gran evidència. Tots la veiem. Ara bé, cap de nosaltres sap com ficar-s’hi, com girar-s’hi, com fer-li front. Fa molta por, eh? Fa una por tremenda. És impossible, és impossible, és impossible fer-hi alguna cosa. Com podríem fer alguna cosa? Quina cosa podríem fer possible?
Què en penseu de dormir? Res de dormir, que bonic dormir i que inútil dormir. Dormir fa por i la mosca fa por també. I nosaltres som una colla de mosques, que ronden buscant una merda per viure i viure vivint.
Intims Produccions, companyia resident la temporada 2021-2022
La Sala Beckett acull cada temporada entre dues i tres companyies de teatre professional per oferir-los la possibilitat de portar a terme el projecte de creació d’un nou espectacle en el context; l’espai i amb el suport de la pròpia Sala Beckett.
La residència artística permet a la companyia disposar d’un espai pel procés de creació i d’assaig del nou espectacle; comptar amb el suport econòmic per a la producció, tenir garantida l’exhibició en condicions especials; tenir l’opció de realitzar cursos i activitats d’investigació pedagògica remunerada. I finalment, participar en la dinàmica d’activitat quotidiana i en alguns dels òrgans consultius; i de presa de decisions artístiques de la Sala Beckett.
informació pràctica
Dels intestins una soga i del cul un sac de gemecs
d’Íntims Produccions i David Climent
Creació: Íntims Produccions, David Climent, Clara Aguilar, Marc Salicrú, Joan Ros, Rita Molina i Albert Baldomà
Dramatúrgia i direcció: David Climent i Marc Cartanyà
Amb: Isaac Baró, Marc Cartanyà, Sandra Pujol i Oriol Tosquella
Del 9 de març al 3 d’abril
De dimecres a dissabte a les 20:30h. Diumenge, 18:30h
Sala de dalt
Una producció d’Íntims Produccions amb el suport de la Sala Beckett, el Teatre de l’Escorxador de Lleida, el Teatre Foment de Juneda i el Teatre de la Unió d’Alpicat.
