Aquest dijous 31 de gener, la Sala Beckett estrena POCAHONTAS o la verdadera historia de una traviesa. En aquest nou espectacle, Bàrbara Mestanza, a qui coneixem molt per formar part del grup The Mamzelles, pren com a exemple Pocahontas, un personatge que va marcar i canviar la història d’Amèrica del Nord, per a reivindicar i fer justícia a veritats silenciades.
Tots sabem que els contes que ens explicaven de petits no corresponen amb la realitat. Que eren això, contes. Aquestes petites i inofensives històries han format part de la nostra feliç primera etapa com a éssers humans i ens han configurat com a adults. Però moltes d’aquestes històries no eren invencions, es basaven en fets reals, i, com en la història de la humanitat, van arribar a nosaltres patint enormes i terribles manipulacions. Perquè la història l’han escrit els vencedors.
L’ARGUMENT
Walt Disney i els seus van mentir sobre Pocahontas de la mateixa manera que la història ha mentit sobre la pròpia història. Tots els fonaments d’aquesta societat “avançada” són una mitja veritat. Què hi ha sota nostre si tot allò en què ens hem basat són realitats inventades? POCAHONTAS o la verdadera historia de una traviesa relata la història real d’algú que un dia va existir de veritat i que ara no és res més que un símbol. Avui explicarem la veritat, la nostra. Perquè aquesta és la que importa.
Aquest espectacle va ser seleccionat en el marc de CROQUIS_BCN 2018 i forma part de del cicle Res no és mentida. Joves i ficció en temps digitals. |