La Beckett reprèn el cicle Memento Mori amb ‘Herència abandonada’ i ‘Celebraré mi muerte’

01.02.2020

Author

Després d’un parèntesi per commemorar el 30è aniversari de la mort de Samuel Beckett i de l’existència de La Beckett, la sala reprèn el cicle d’aquesta temporada Memento Mori. Recordem-nos de morir, organitzat conjuntament amb la UOC.

La Beckett començarà aquest nou any 2020 amb dos espectacles: Celebraré mi muerte de Marcos Hourmann, Alberto San Juan i Víctor Morilla, que estarà en cartell a la Sala de baix del 15 al 26/01. Per l’altra, a partir del dijous 16 es podrà veure Herència abandonada de Lara Díez a la Sala de dalt, protagonitzada per Ramon Bonvehí i Francesca Vadell.


SOBRE CELEBRARÉ MI MUERTE

El 28 de març de 2005, la vida del cirurgià Marcos Hourmann va canviar per sempre. De matinada, una pacient de més de 80 anys va arribar al servei d’urgències de l’hospital on treballava. Sotmesa a un gran patiment físic, el pronòstic només li donava unes hores d’esperança de vida.

La pacient i la seva filla li van demanar que acabés definitivament amb el seu patiment. Marcos, saltant-se tot protocol mèdic, li va injectar 50 mg de clorur de potassi a la vena. Va morir als pocs minuts. I Hourmann va fer quelcom que mai no havia fet ningú en aquest país: va deixar escrit a l’informe què havia passat.

Pocs mesos després, Marcos rebia una notificació del jutjat: estava acusat d’homicidi. La família mai no el va denunciar, però sí l’hospital. Per aquella decisió podia passar fins a 10 anys a la presó.

Ara el públic emetrà el veredicte.

Aquest espectacle té servei d’acollida d’infants el diumenge 19 de gener
————————————-

‘HERÈNCIA ABANDONADA
Herència abandonada va sorgir de l’interès de la seva autora per parlar de les herències, materials i emocionals, que tenim tots. Què ens queda dels nostres quan moren? I quin és el llegat que ens deixen? Les projeccions que hi ha als rols familiars són una herència que moltes vegades ens marca de manera definitiva.

L’obra va néixer al 2014 com una peça curta que va escriure Lara Díez Quintanilla, conjuntament amb Jo li posaria Anna, pel Cafè Bar de la Beckett. La proposta va tenir molt bona acollida i tres anys més tard es va recuperar, revisada, al festival Mikro Teatre del Teatre Akadèmia. Finalment, l’autora i directora va convertir aquesta peça en un espectacle que es va poder veure a l’Àtic22 del Teatre Tantarantana. L’obra va guanyar el Premi Crítica Serra d’Or 2019, i ara aquesta reflexió sobre el llegat familiar que tots arrosseguem arriba a la Sala Beckett durant tres úniques setmanes.

SINOPSI
A l’Àngela i als seus tres germans se’ls ha mort el pare i s’han de fer càrrec de l’herència. Al despatx d’en Felip, l’advocat, els tres germans tenen una forta discussió i s’absenten. En aquest espai d’espera ple de confusió i fragilitat, l’Àngela i en Felip arribaran a un punt de no retorn: abandonar l’herència o abandonar-se ells.

Més informació i entrades a: www.salabeckett.cat

Author