La col·lecció de l’Institut del Teatre Repertori Teatral Català, que, en el context del PRAEC;  (Projecte de recerca de les arts escèniques catalanes), aplega textos del patrimoni dramàtic català de tots els temps; posa a disposició d’impressió sota demanda el volum dedicat a tres textos de Josep Palau i Fabre.

Amb l’edició a cura de Jordi Coca, el llibre recull les obres Le dialogue ou la mort du théâtre (1948);  La caverna (1952) i La confessió o l’esca del pecat (1979). La tria d’aquests volums permet definir una certa evolució de la dramatúrgia palaufabriana. D’altra banda, el primer text és un títol sovint difícil de trobar i que podria ser considerat: un precursor de l’anomenat «teatre de l’absurd».

Josep Palau i Fabre (1917-2008) fou essencialment un poeta però va conrear també diverses disciplines artístiques com el teatre; que va escriure des de l’adolescència. Malgrat la seva extensa obra teatral, només té setze obres completes. La resta, son textos dramàtics inèdits i en estats d’elaboració molt divers; escrits en les tres llengües que utilitzava: català; castellà i francès.

El nou volum es pot trobar en impressió sota demanda a la: web de la Llibreria de la Diputació de Barcelona i també en format digital i gratuït en el: reservori digital de l’Institut del Teatre (REDIT).

Dins la col·lecció de Repertori Teatral Català podem trobar obres de: Joan Brossa, Ramon Vinyes, Jordi Teixidor, Ferran Soldevila o Rosa Victòria Gras; entre d’altres. Els textos estan en format electrònic en accés lliure i gratuït i també es poden adquirir en paper;

Volum dedicat a tres textos de Josep Palau i Fabre.

La col·lecció Repertori Teatral Català publica un nou volum en paper

seguint el procés d’impressió a demanda a través del web de la Llibreria de la Diputació de Barcelona. També es poden trobar a les biblioteques de l’Institut del Teatre.

Author