La Federació d’Ateneus de Catalunya (FAC) ha rebut la Medalla d’Honor de Barcelona 2023,  un reconeixement que atorga l’Ajuntament de Barcelona amb l’objectiu de distingir aquelles persones i entitats que. amb la pràctica de la seva labor professional o social, hagin contribuït al desenvolupament de la consciència ciutadana, i de les virtuts dels valors cívics.

En un acte celebrat ahir dijous a l’Ajuntament de Barcelona, l’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni va lliurar la distinció: al president de la Federació d’Ateneus, Pep Morella, en el marc del 40è. aniversari de la FAC, per potenciar, facilitar i millorar la tasca de les entitats socioculturals d’arreu de Catalunya.

Juntament amb la Federació d’Ateneus, van rebre les Medalles d’Honor 2023 de l’àmbit de ciutat la doctora Elena Carreras; la periodista Julia Otero, la sociòloga Marina Subirats, i l’entitat d’inclusió social i laboral Aura Fundació. Actualment, la Federació agrupa aproximadament 197 associacions culturals, 25 de les quals es troben a Barcelona ciutat. Els ateneus són entitats privades que ofereixen un gran servei públic a la ciutadania i contribueixen a cohesionar els barris; oferint una programació cultural de qualitat.

Entre d’altres distincions, la FAC va ser declarada Entitat d’Utilitat Pública el 2013, Creu de Sant Jordi el 2014; i Premi Nacional de Cultura el 2019.

Author