Un total d’onze espectacles, una estrena i una nova producció pròpia integren la programació de febrer a maig de la Sala Trono-Armanyà que s’inicia el dia 1 de febrer amb Et vindré a tapar, de la companyia Espai en construcció, un espectacle dirigit per Roger Ribó. La peça està inspirada en una història real i basada en els casos de milers d’homes desapareguts durant la guerra.
El 8, 9 i 10 de febrer torna l’última producció pròpia, Al sostre, que actualment fa temporada a l’Escenari Joan Brossa de Barcelona i que començarà gira per Catalunya després de les funcions a Tarragona, que inclouen, a més de les representacions obertes al públic, dues funcions especials per a centres educatius. L’obra, escrita per Nigel Planer i interpretada per l’Oriol Grau i el Pau Ferran sota la direcció de l’Israel Solà, narra la història de dos artesans que treballen per al mestre Miquel Àngel pintant el sostre de la Capella Sixtina.
La gran triomfadora dels premis Butaca 2018, A.K.A (Also Know As), aterrarà a la Sala el 16 de febrer, i el següent cap de setmana (22 i 23), la tarragonina Noèlia Pérez, que va formar a València la companyia Cashalada, ens oferirà el cabaret musical Two ladies or not two ladies, acompanyada pel músic i actor Josep Zapater.
La programació continuarà els dies 8, 9 i 10 de març amb Mort a les cunetes, de David Pintó i Joan Valentí, espectacle produït per Teatre l’Aurora i que es programa gràcies a un acord d’intercanvi de produccions entre sales petites de teatre del territori fora de Barcelona. El segon intercanvi entre sales serà amb La Planeta de Girona i la seva producció No m’oblideu mai, de Llàtzer Garcia, que tracta un tema tabú però que és la primera causa de mort entre el jovent: el suïcidi. Serà els dies 29, 30 i 31 de març.
Abans, el 15 i el 16 de març, podrem gaudir d’un espectacle poètic i impactant: He vist Balenes, que parla de forma molt particular sobre el conflicte basc de la mà de la companyia mallorquina La Impaciència. I el següent cap de setmana (22 i 23 de març) arriba Llueven vacas, que mostra el conflicte de la violència de gènere a partir d’un llenguatge teatral arriscat, segell propi del seu autor, Carlos Be.
La companyia Obskené arriba a l’abril els dies 5 i 6, per oferir Alpenstock , de Rémi de Vos i dirigit per Ricard Soler, que és una crítica en clau de farsa de la societat del benestar. Després, els dies 12, 13 i 14 d’abril, s’estrena l’obra Indigestión, d’Elisenda Guiu, amb Paloma Arza i Julio Alonso dirigits per l’Òscar Molina.
I finalment, el mes de maig està dedicat a mostrar la nova producció de la Trono, Les variacions Bildelberg. El Club Bildelberg, davant els esdeveniments que vivim els últims temps ha de prendre decisions urgents. L’obra té programades, de moment, nou funcions entre els dies 10 i 26 de maig. Tota la programació i la informació sobre descomptes i compra d’entrades està disponible a la nostra web.
Després de la programació, entre el 25 i el 29 de juny la Trono s’ocuparà del Festival FITT de noves dramatúrgies.
Trobareu tota la informació a www.salatrono.com