Avui s’estrena a la Sala Fènix ‘Las dos en punto’; la proposta de la companyia ‘As Marias’ per a aquestes festes. L’obra ens parla de dues germanes compostel·lanes de família anarquista, Maruxa i Coralia Fandiño, que cauen en la marginació social després de rebre abusos de poder directes: per part de l’opressió franquista durant la Guerra Civil Espanyola. Aquest fet les canvia per sempre i es converteixen en dos personatges carismàtics, estrambòtics i recordats per tot Santiago. Dues dones que passegen pels carrers de la postguerra desafien la desigualtat de gènere i lluiten per la vida: creant un món propi de bogeria en un espai ple de revolució i convicció.
Creació i interpretació: Lucía Sánchez Cervera i Lluki Portas
Producció: Joana Maria Peralta
Disseny d’il·luminació: Juanro Campos García
Cicle #memòriahistòrica 2024 // Las dos en punto
De cia. As Marías (Mallorca) // De i amb Lucía Sánchez Cervera i Lluki Portas
Del 4 al 8 de desembre de 2024. De dimecres a diumenge, 20h
Dissabte 7: col·loqui post-funció amb l’historiador Jordi Barra

