La programació que presenta La Sala Versus Glòries per a aquesta temporada serà la 7a. a càrrec de la productora Apunta Teatre, dirigida per Jofre Blesa i Ramon Godino; que enguany celebra els 20 anys d’història.
Aquesta nova temporada al capdavant de la Sala està plena de nous i il·lusionants reptes per a la productora, que any rere any, continua treballant per a oferir la millor programació; sent fidel als valors que vol transmetre al públic. Des d’Apunta Teatre, i tenint en compte la responsabilitat envers la societat, es treballa per aconseguir espectacles: no només per a passar una bona estona sinó que a més siguin espectacles per a reflexionar, entre altres temes: enguany sobre de la societat opressora i limitant cap a les dones, els límits de l’humor, l’empoderament de la dona; les relacions d’abús i les inquietuds envers el demà.
La campanya “Col·lecciona Moments” es manté aquesta temporada i per 3er. any consecutiu amb l’objectiu de convertir el fet d’anar al teatre en una experiència enriquidora i inoblidable. “Col·lecciona Moments” s’ha instal·lat com a leitmotiv de la sala i ha crescut pel que fa a interès i fidelització de públic; superant la venda dels nous abonaments, fins i tot abans de fer-se pública tota la temporada. En total la Sala suma més de 100 col·leccionistes des de la t.21/22, any que es va crear la campanya.
Tancament 23/24
Respecte a la temporada 23/24 la Sala va tancar amb 9 espectacles teatrals, una mitja d’ocupació del 69,13%: (+1,69 respecte a la T22/23) amb un total de 10.456 espectadors de setembre de 2023 a l’agost de 2024. Pel que fa a la dansa, la temporada es va tancar amb 5 espectacles i una mitja d’ocupació del 50%; amb un total de 681 espectadors al llarg de 25 funcions respecte a les 43 de la temporada anterior; i un descens de 17 punts en el total d’espectadors.
La nova temporada
Aquesta temporada la sala ha programat un total de 8 espectacles de teatre (3 produccions pròpies; 1 coproducció i 4 exhibicions) d’entre els quals hi ha una reposició (“Angle Mort”). El públic es trobarà, com ja és habitual a la sala, amb comèdia; però també hi haurà lloc pel thriller psicològic i per una road movie teatral; espectacles sempre amb una mirada crítica i punyent, per passar una bona estona; però també per reflexionar sobre temes actuals i universals.
Històries que parlen de grans dones del teatre i la cultura catalanes, de dones que s’empoderen; de la societat opressora i limitant cap a elles, dels límits de l’humor, de les relacions d’abús; de la hipocresia que envolta a la societat, de l’emergència climàtica, la identitat, la memòria, la intel·ligència artificial i les inquietuds envers el futur.
Del 21 d’agost al 22 de setembre
1. ANGLE MORT (reposició – 3a Temporada)
La producció d‘Apunta Teatre, guanyadora del premi a Millor Espectacle de Proximitat a la IV edició dels Premis Teatre Barcelona; torna a la sala després de dues temporades d’èxit i una gira per Catalunya; per celebrar les 100 funcions amb el públic
El tàndem Esquius-Belbel proposa un joc dramatúrgic, tant per l’espectador com pels mateixos actors; una obra que juga amb la paraula i el gest, la tensió entre allò dit i no dit; i amb dos espais que conflueixen simultàniament: la sala d’espera i un despatx d’una petita start-up. La premissa inicial és un acomiadament, però acabarà desembocant en una situació surrealista i imprevisible; que anirà prenent sentit a mida que avanci l’espectacle.
Dramatúrgia: Roc Esquius i Sergi Belbel
Direcció: Lluís Elías
Repartiment: Berta Bähr, Antonio del Valle, Ramon Godino i Rafaela Rivas.
Ajudantia de direcció i moviment: Marc Menéndez i Pau Zurriaga
Producció: Apunta Teatre
———————————————————————————————————————————–
Del 24 de setembre al 20 d’octubre
2. MOLTES MERCÈS
«Aquest és el tercer any que continuem la col·laboració amb ANEXA exhibint al nostre espai les seves produccions i ho fem amb dos espectacles de luxe.», expliquen.
No hi ha cap dubte que la Mercè Comes és una de les grans actrius de l’escena catalana; tothom la coneix popularment pel seu pas per LA CUBANA i especialment per ser una de les «Teresines». Però això és només un període molt curt de la seva dilatadíssima carrera iniciada molt joveneta al barri de Gràcia; de Barcelona. «Ara, a una edat que podreu trobar fàcilment a Google, ens porta un monòleg molt especial; amb el seu estil propi i inconfusible. Reviurem molts moments de la seva vida, però que alhora formen part també de la memòria col·lectiva. Riurem, ens ho passarem bé, però el que romandrà és un record molt entranyable. Mercè… «moltes mercès!!!»
———————————————————————————————————————————–
Del 30 d’octubre al 8 de desembre
3. FISTERRA
Una road movie teatral en to de comèdia delirant on dues desconegudes es troben en un taxi camí de Fisterra; fugint d’una societat opressora per al seu gènere i amb la intenció d’enterrar secrets inconfessables. Una gallega que té un taxi, però no vol fer de taxista; una catalana que no se separa d’una capsa de sabates misteriosa; un crim que qualsevol de les dues podria haver perpetuat i una necessitat de prosperar: més enllà de la pressió que les empresona al llarg de la seva vida. “Fisterra” posa al centre la dona que ja ha passat el llindar de la fertilitat, la dona que no encaixa en: els cànons estètics socials, la dona que es rebel·la contra la condemna de mantenir-se invisible i impassible davant un futur lineal i poc pròsper.
———————————————————————————————————————————–
De l’11 de desembre al 15 de desembre
4. LA BÍBLIA CONTADA PER XAVI CASTILLO (VERSIÓ ÍNTEGRA ANTIC I NOU TESTAMENT)
El públic de Barcelona tindrà una única oportunitat per gaudir amb el conegut humorista valencià Xavi Castillo; que ens porta un divertit espectacle sobre la història més coneguda de totes, però que potser pocs hem llegit. Des que va començar a fer sketchs còmics pels teatres i cafés-teatres de València, sempre feia al final la mateixa broma… I si muntem la Bíblia?, eh!, Antic i nou testament!.
I ho ha fet! Amb aquest espectacle fa un repàs pel text més llegit i explicat de la història de la humanitat: la Bíblia! Amb la sàtira i l’humor habitual de la companyia valenciana Pot de Plom, l’humorista Xavi Castillo: repassa l’antic i el nou testament explicant la Creació, el Diluvi Universal, Moisès… sempre des de l’humor i portant el text a l’actualitat política i social.
I per què no fer-ho ara que s’acosta Nadal? Ara que encara tenim damunt la taula les reflexions que es van fer sobre el límits de l’humor: potser és un bon moment per satiritzar les coses més sagrades.
Autor, actor i director: Xavi Castillo
Producció: Pot
———————————————————————————————————————————–
Del 18 de desembre al 2 de febrer
5. NI EN BROMA
És un fet objectiu que els teatres van plens d´actuacions de monologuistes i molts us preguntareu… calia fer un espectacle sobre un monologuista?… Doncs sí, perquè les vicissituds entre un monologuista tronat i una política aspirant a alcaldessa ens donen peu per tractar: amb molt d´humor i malícia temes d´allò més actuals: on són els límits del humor, la cultura de la cancel·lació, la autocensura, la hipocresia que envolta la política i la mateixa societat…. A més, assistirem a un combat teatral de nivell entre dos sers que entomen la vida personal i professional: de manera molt diferent. Els motius per reflexionar i/o per riure i passar-ho bé estan garantits.
Dramatúrgia: Xavier Morató
Direcció: Jofre Borràs
Repartiment: Jordi Díaz i Nesa Vidaurrázaga
Producció: ANEXA
———————————————————————————————————————————–
Del 5 de febrer al 2 de març
6. HE MORT EL POP
Per commemorar els 100 anys de la mort d’Àngel Guimerà i en motiu de l’Any Guimerà; n Apunta teatre, El Maldà i La Federació d’Ateneus de Catalunya (FAC) han produït l’espectacle “He mort el pop” que: actualment i durant tot el 2024 està fent gira per la Xarxa de Teatres d’Ateneus de Catalunya.
“He mort el pop” recull tres de les peces més rellevants de l’autor: Mar i Cel (1888), Maria Rosa (1894) i Terra Baixa (1897) en una deconstrucció de cadascun dels textos; amb un tractament de comèdia que pretén apropar al públic actual la prolífica trajectòria de Guimerà; des d’un altre punt de vista, com és la contemporització dels clàssics, fent servir l’humor per contemporitzar temes recurrents: d’Àngel Guimerà, com els conflictes passionals, la rebel·lió contra els poders establerts o l’empoderament de la dona.
Segons Baulenas, “He mort el pop” és una paròdia amable sobre el món i els personatges de Guimerà: “des de la complicitat amb el gran autor, fem broma i ens preguntem amb ironia què se’n devia fer d’en Manelic; de la Blanca de Mar i Cel o de la mateixa Maria Rosa”.
“He mort el pop” posa en escena tres drames sobre les passions humanes, tres conflictes socials i classistes; i tres desenllaços punyents i ben diferents. El món narratiu de Guimerà representat en conceptes com l’arma de l’amor no correspost, el conflicte social; i la mort com a resolució.
Dramatúrgia: Lluís-Anton Baulenas
Direcció: Marc Vilavella
Repartiment: Antonio del Valle, Bernat Cot i Rafaela Rivas
Ajudantia de direcció, assistent de moviment i coreografies: Candela Díaz Sanz
Música original: Marc SambolaProducció: Apunta Teatre, Maldà Teatre i FAC
Del 5 de març al 13 d’abril
7. DESPRÉS DEL FINAL
Louise es desperta en el refugi nuclear que el seu amic Mark porta temps preparant al jardí de casa seva. El món exterior ha patit un atac nuclear, mentre tots dos eren al pub. Louise; no recorda res del que va passar i no pot fer res més que confiar en la paraula de Mark. Però quina altra sortida té?
“Després del final” és un dels primers textos del dramaturg anglès Dennis Kelly (autor del llibret de l’exitós musical “Matilda”); i és la peça que li va donar la primera fama internacional, amb estrenes arreu del món; després de la seva primera producció al Regne Unit. Ara per fi arriba a la cartellera barcelonina, en la que és la primera producció en català de la peça.
Louise es desperta en el refugi nuclear que el seu amic Mark porta temps preparant al jardí de casa seva. El món exterior ha patit un atac nuclear, mentre tots dos eren al pub. Louise no recorda res del que va passar; i no pot fer res més que confiar en la paraula de Mark. Però quina altra sortida té?
“Després del final” és un dels primers textos del dramaturg anglès Dennis Kelly (autor del llibret de l’exitós musical “Matilda”); i és la peça que li va donar la primera fama internacional, amb estrenes arreu del món; després de la seva primera producció al Regne Unit. Ara per fi arriba a la cartellera barcelonina, en la que és la primera producció en català de la peça.
Estrenada al 2005, quan encara el món estava amb la ressaca de l’atemptat contra les torres bessones de Nova York; i patia tota la psicosi terrorista resultant, “Després del final” és un thriller psicològic: ple de violència soterrada, i no tan soterrada, i que representa un gran repte interpretatiu per a dos actors: un cara a cara en un espai tancat d’on no poden escapar i on es veuen obligats a conviure; confrontant la veritat i la mentida. En el fons, Kelly ens està parlant de com funcionen les relacions d’abús, de com podem caure en elles; i del difícil que és sortir-se’n sense seqüeles.
Text: Dennis Kelly
Direcció i traducció: Marc Rosich
Repartiment: Meritxell Calvo i Biel Duran
Ajudantia de direcció: Jordi Andújar
Producció: Apunta Teatre

Aquesta temporada la sala ha programat un total de 8 espectacles de teatre (3 produccions pròpies, 1 coproducció i 4 exhibicions) d’entre els quals hi ha una reposició (“Angle Mort”).
