Amb el text Lo cotidiano, Valeria Di Toto ha estat proclamada guanyadora del VIII Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic, que s’ha celebrat aquest diumenge a la Sala Timbre4 de Buenos Aires en el marc del festival Temporada Alta Iberoamèrica. El públic ha decidit que Valeria di Toto (guanyadora del Segon Torneig de Dramatúrgia Argentina) s’imposés a Laura Gost.
L’obra Lo Cotidiano té com a punt de partida una història d’amor entre un noi molt jove i una dona més gran. Di Toto ha guanyat a Laura Gost que presentava el text Matar el pare, que va guanyar l’edició catalana del torneig i que narra la trobada entre una psiquiatra i un pacient que es pren les coses molt literalment.
El VIII Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic ha estat organitzat per Temporada Alta, la sala Timbre 4 i la col·laboració de la Fundació SGAE. Hi participen el guanyador/a i el semifinalista de l’edició catalana, que s’enfronten contra el primer i segon classificat del torneig argentí. Enguany, Concha Milla ha competit juntament amb Gost com a representats catalanes i Di Toto i Benjamín Gáfaro ho han fet representant Argentina.
En aquestes vuit edicions de Torneig de Dramaturgia Transatlàntic, 5 anys els guanyadors han estat catalans: Roger Pera (El recambio), Pere Riera (Red Pontiac), Jordi Galceran (El crédito), Marta Barceló (Tocar mare) i, l’any passat, Cristina Clemente (Las lentes para mirar cargadores). Argentina es va imposar el 2015, el 2018 i ho ha fet també en aquesta edició amb textos dels argentins Leandro Airaldo, Carolina Steeb i, ara, Valeria di Toto.
Aquest cap de setmana ha acabat la programació de Temporada Alta a Montevideo (Uruguai) i la final del torneig celebrada aquest diumenge ha posat fi a la programació de Temporada Alta a Buenos Aires. Temporada Alta a l’Amèrica Llatina, però, segueix fins el proper 21 de febrer amb programació a Lima (Perú). Les quatre obres proposades per el Festival per viatjar a Iberoamèrica, A.K.A, Kassandra, Parias i Hasta agotar existencias (Ensayando para que la muerte de mi madre no me pille desprevenida) ja han acabat les funcions a l’altra banda de l’Atlàntic i han tingut una molt bona acollida de públic i crítica.