Sota el títol El coratge i la representació. Sarajevo, 1993 arriba una nova sessió de l’Escola de pensament, la primera que s’emetrà únicament en format digital. Es podrà veure el proper dimarts 19 de maig a les 18:30h. al canal youtube del teatre i tractarà de l’anàlisi del teatre com a acte de valentia i de resistència humanitzadora.

Va ser el 1993 quan l’escriptora americana Susan Sontag, després de visitar una Sarajevo assetjada pels serbis, va decidir portar a escena la famosa obra de Beckett Tot esperant Godot a un petit auditori de la ciutat bosniana. Un acte de rebel·lia contra la barbàrie amb un text que, en aquell context, agafava una nova dimensió.

La sessió, moderada per Albert Lladó, comptarà amb la participació de Haris Pašović, director de l’East West Theatre Company de Sarajevo, i Alfonso Armada, escriptor, dramaturg i periodista de guerra, que va cobrir el conflicte armat als Balcans.

L’emissió estarà enregistrada, comptarà amb sobretítols i l’entrada, que fins ara era de 4 euros, serà gratuïta.

D’aquesta manera, el Lliure adapta al format digital l’Escola de pensament i continua oferint un espai de diàleg, crítica i debat que posa en relació pensament i teatre a través de les eines de la dramatúrgia i de la filosofia.

L’Escola de pensament forma part de la branca de la programació  &acciódirecta, que engloba totes aquelles activitats que el Lliure ofereix perquè el públic pugui gaudir del teatre més enllà dels espectacles. Educar en el teatre i impulsar espais físics i mentals de reflexió són també objectius d’aquesta branca, que inclou el Programa educatiu El Lliure del futur, el programa de residències Ajuts a la creació Carlota Soldevila i els cafès filosòfics.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Escola de pensament: El coratge i la representació. Sarajevo, 1993. (sessió 6). Dimarts 19 de maig de 18:30h. a 20h. Youtube (emissió enregistrada).

Properes sessions de lEscola de pensament:
Dimarts 9 de juny. Youtube, 18:30h. (emissió en directe)
Sessió 7 (última): L’humor com a acció directa. Escena i transgressió
Amb Pepa Plana i Benet Casablancas

EN RESiDÈNCiA: un tutorial artístic amb els avis i àvies
Cada dilluns a les 16h., fins a l’1 de juny, proposta d’una nova activitat. Youtube i xarxes socials.
A partir d’aquesta setmana, la creadora Magda Puig i els alumnes de l’Institut Joan Fuster proposen setmanalment una activitat artística per a fer en família.

La primera és un tutorial on expliquen com representar la vida dels nostres avis i àvies amb diferents recursos creatius. Els joves conviden la gent a participar-hi i compartir els seus vídeos a les xarxes socials amb el hashtag #MagdaPuigENRESiDÈNCiA.

La iniciativa, impulsada des del Teatre Lliure, forma part del projecte EN RESiDÈNCiA, un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB).
més informació Escola de pensament
més informació EN RESiDÈNCiA
EN RESiDÈNCiA: tutorial artístic amb els avis i àvies

Author