La Sala Hiroshima engega els 19 i 20 d’octubre la segona edició del Ciclo ORO – Escena emergente Iberoamericana, amb l’estrena de la peça Harm-ony | 1r acto del proyecto Sacar la lengua, de Marcela Levi i Lucía Russo (Brasil / Argentina).
HARM-ONY – 1r acto del proyecto Sacar la Lengua és una performance on sis integrants de la companyia treballaran amb deu participants locals durant dues setmanes.
Gaston Gore, director artístic de l’Hiroshima, explica que “l’any 2017 ja els vàrem tenir a l’Hiroshima amb Boca de ferro. La companyia, formada per sis persones, han treballat durant dues setmanes amb 10 alumnes de l’Institut de Teatre i, entre tots, han generat la peça, una performance que se centra en la figura de l’idiota com a individu transgressor.” Treballa la corporalitat de l’idiota, que ofereix a les artistes la possibilitat d’obrir també un espai per a la reflexió, convidant-nos a pensar la igualtat no com a equivalència sinó com a possibilitat de la diversitat. Alhora, aquesta figura permet a les coreògrafes desenvolupar la seva recerca física, sempre contundent i que segurament ens sorprendrà.
El seu treball coreogràfic, molt visceral i antropològic, sempre contundent i sustentat en reflexions profundes sobre la societat brasilenya en la que viuen, porta l’intèrpret a la màxima manifestació de les seves capacitats expressives.
El Ciclo Oro es va iniciar l’any 2017 amb l’objectiu de presentar artistes de l’Amèrica Llatina potenciant la difusió de la seva escena emergent. De continuïtat biennal, arriba col·laboració amb PACT Zoiverein i gràcies al recolzament de Funarte.
Aquest any, ORO proposa set treballs dels artistes Marcela Levi (Brasil) i Lucía Russo (Argentina), La Licuadora / Rodrigo Chaverini (Xile), Aina Alegre (Catalunya), Karin Elmore (Perú), Macarena Recuerda Shepherd (País Basc), Flora Détraz (Portugal) i Pol Pi (Brasil).