Marató escènica a Terrassa: La Conquesta del Pol Sud presenta la seva trilogia ‘Claudia’, ‘Raphäelle’ i ‘Nadia’

03.02.2020

Author

Amb motiu de la celebració del Dia de la Dona, aquest dissabte 7 de març Terrassa Arts Escèniques viurà una autèntica marató escènica amb tres obres documentals centrades en la relació entre l’experiència individual de tres dones i la història col·lectiva. Creades per la companyia La Conquesta del Pol Sud, en escena no hi haurà actrius, sinó les protagonistes reals dels fets. Els tres espectacles es podran veure en una sola tarda: Claudia a les 17h al teatre Principal, Raphäelle a les 19h al Teatre Alegria i Nadia a les 21.30h al Teatre Principal

Claudia (17h al Teatre Principal) sentirem el testimoni de l’argentina Claudia Victòria Poblete Hlaczik que, als 21 anys, va descobrir que era flla de desapareguts i que havia viscut una vida amb uns ‘pares’ que no eren els seus.

Raphaëlle (19h al Teatre Alegria) viurem el recorregut vital d’una dona transsexual francesa, Raphaëlle Pérez, una experiència de canvi de gènere en un camí marcat per la lluita, la recerca de la identitat, l’autoafrmació, el trencament dels motlles i els somnis.

I amb Nadia (21.30h al Teatre Principal) coneixerem l’experiència d’una jove afganesa que, instaurat el règim dels talibans, va haver de fer-se passar per un noi per mantenir la seva família.

Serà el primer cop que es representarà en un mateix dia la ‘Trilogia dona, història i identitat’. Un repte tècnic per la companyia La Conquesta del Pol Sud, que també a Terrassa va presentar en una mateixa tarda i per primer cop la Trilogia dels Contra d’Esteve Soler exhaurint totes les localitats.

Les persones que tinguin entrades per la marató escènica, rebran avituallament (berenar) entre obra i obra. L’entrada per veure els 3 espectacles costa 20 € (11€ si només es vol veure un espectacle)

Sobre la companyia La Conquesta del Pol Sud

La Conquesta del Pol Sud és una companyia de teatre fundada el 2010, a Barcelona, pel Carles Fedrnández Giua i l’Eugenio Szwarcer. Al principi del recorregut de la companyia, l’interès se centra sobre la dramatúrgia contemporània que planteja qüestions actuals i que implica un repte per a la investigació sobre el llenguatge escènic. Entre 2008 i 2011 té l’oportunitat d’experimentar amb textos que reuneixen contingut social i la necessitat de buscar noves formes escèniques. Aquest interès els porta a buscar nous formats, a apropar-se més a la realitat com a matèria teatral.

Author