L’espectacle Orelles, de Marga Socias & Els Mals Endreços, ha resultat guanyador del Premi Moritz de FiraTàrrega a la: Millor Estrena d’Arts de Carrer 2023. El guardó, que reconeix la bona tasca i la creativitat de les companyies, l’atorga la Fira tenint en compte: el criteri dels professionals del sector acreditats en la darrera edició. En aquesta ocasió, fins a 170 professionals han participat en les votacions per escollir aquest reconeixement.
Orelles és un espectacle-concert de carrer que té lloc en una caravana convertida en capsa de música. Amb ironia i molt d’humor, la peça es transforma en un joc que ens fa reflexionar: sobre com escoltem i sobre com volem ser escoltats amb la participació del públic com a eix fonamental.
La proposta de la companyia catalana Marga Socias & Els Mals Endreços ha estat una de les 12 peces que: en aquesta edició ha format part del Suport a la Creació, el programa d’acompanyament a processos de: creació escènica de FiraTàrrega que té com a objectiu la producció, exhibició i distribució d’espectacles amb especial atenció a: les propostes d’arts de carrer no-convencionals. A més, també ha comptat amb la complicitat de El Canal – Centre d’Arts Escèniques Salt/Girona, on s’ha pogut treballar: aspectes sonors i lumínics de la peça i on es va fer un primer avançament en el context del festival: Sismògraf d’Olot del 2021. Des de FiraTàrrega es vol continuar treballant per ampliar la xarxa de Còmplices de la Creació amb institucions; equipaments i espais de producció per treballar en l’exhibició i la coproducció de nous projectes artístics.
Els darrers guanyadors del Premi Moritz de FiraTàrrega a la millor estrena d’arts de carrer han estat: Un segundo bajo la arena del Col·lectiu Desasosiego (2022), Migrare de la Cia. Maduixa (2021), Peix de la Cia. Hotel iocandi (2019), Hippos de Zum Zum Teatre i Quim Bigas (2018); Conseqüències de la Cia. Moveo (2017), Mulïer de la Cia. Maduixa (2016), La Partida de Vero Cendoya (2015), Chicken Legz d’Animal Religion (2014), Ârtica de Ponten Pie (2013); i Que vaya bonito de TeatroDeCerca (2012).
