La temporada 2018/19 arriba al final a tots els teatres. Tot seguit s’il·luminaran les bambolines del Grec, vindran les vacances i començarà la nova temporada. Hem rebut diverses notícies com a avançament, perquè us aneu preparant l’agenda. N’hi ha per a tots els gustos!
LA LLAMADA. Musical
de Javier Ambrossi i Javier Calvo,
Teatre Poliorama
Del 12 al 29 de setembre
El Teatre Poliorama de Barcelona serà l’escenari del musical La llamada, original de Javier Ambrossi i Javier Calvo, després d’haver revolucionat la cartellera madrilenya durant sis temporades amb el suport de més de 800.000 espectadors.
L’obra, que va donar pas a una reeixida adaptació cinematogràfica estrenada el 2017, té música original dels Javis i compta amb un repartiment de luxe: Nerea Rodríguez, Angy Fernández, Lucia Gil, Roko, Mar Abascal i Richard Collins-Moore.
La llamada és una comèdia sobre la fe, l’amistat, el primer amor, la recerca de la identitat, l’electro-llatí i Whitney Houston hi té cançons i banda de Déu en directe. Compta amb múltiples guardons: Millor Muntatge teatral per als lectors d’El País, 13 premis Broadway World, Premi Llibertat Teatre 2015, Premi Millor obra teatral Time Out 2017, entre d’altres.
SINOPSI:
Estiu 2013. Segòvia. Campament cristià La Brújula. Bernarda de los Arcos, una monja nouvinguda, vol salvar el campament amb la seva cançó Viviremos firmes en la fe. La Germana Milagros, una jove amb dubtes, recorda el molt que li agradava Presuntos Implicados. I Maria i Susana, dues adolescents castigades, somien triomfar amb el seu grup Suma Latina. Però una nit, Déu s’apareix a Maria i tot comença a canviar. I és que a Déu li encanta Whitney Houston!
Entrades a la venda a:
www.teatrepoliorama.com
www.lallamadaelmusical.es
——————————————————–
FLAHSDANCE. El Musical
Adaptat i dirigit per JC Storm.
Coreografia, Vicky Gómez,
Teatre Tívoli
Del 13 al 29 de setembre
Després del gran èxit obtingut aquesta temporada a la seva estrena, Flashdance. El Musical tornarà al Tívoli on es representarà durant 3 úniques setmanes. En aquesta primera temporada de funcions a Barcelona -de l’1 de març al 21 d’abril-, més de 50.000 espectadors han vist ja el musical basat en la mítica pel·lícula de Paramount Pictures, un dels films més taquillers de la dècada dels’80 , guardonat amb els premis Oscar, BAFTA, Globus d’Or i Grammy, entre d’altres.
Flashdance, és la primera producció de Selladoor Spain, la filial d’Selladoor Worldwide, productora de teatre líder internacional i situada al Regne Unit que recentment ha obert una oficina a Madrid amb l’objectiu de convertir-se en el principal centre d’activitat de la companyia a Europa continental i expandir-també a Amèrica del Sud, produint espectacles en castellà.
Amb oficines ja operant a Gran Bretanya, Àsia i Estats Units, Selladoor Worldwide és responsable de musicals d’èxit com Jersey Boys, Footloose The Musical, The Producers, Avenue Q, Little Shop of Horrors, Monty Python’s Spamalot, Fame, Madagascar o The Wizard of Oz, Selladoor ha participat també en el finançament del famós musical Moulin Rouge The Musical i aquest 2019 estrenarà Dolly Parton ‘s 9 to 5 The Musical al West End, així com els premiats musicals Amelie i Little Miss Sunshine.
L’actriu, cantant i ballarina Chanel Terrero (Águila Roja, El Continental, Wake Up, Gym Tony, Cupido, Los Nuestros, El Secreto de Puente Viejo) interpreta el paper protagonista d’Alex Owens, una noia de 18 anys, soldadora de dia i ballarina exòtica de nit, que somia amb anar a la prestigiosa Shipley Dance Academy i convertir-se en una ballarina professional.
Adaptat i dirigit per JC Storm i coreografiat per Vicky Gómez, Flashdance, compta amb un elenc format per 28 artistes, entre actors, cantants, ballarins i músics, que actuen en directe amb solos espectaculars de violí, saxo i guitarra, posant el fermall d’ or a l’espectacle. El director musical, Guillermo González, recupera aquells “hits” súper coneguts que triomfaven a les pistes de la dècada dels ’80, com What a Feeling, Maniac, Glòria o I Love Rock & Roll, afegint sons actuals, més metàl·lics i amb més corda, que porten el públic a viure un autèntic concert en directe.
Per recuperar la notícia publicada a Teatralnet, a l’estrena a Barcelona, aquí
Flashdance s’estrenarà finalment al Teatro Nuevo Apolo, de Madrid, al gener del 2020 després de fer una gira per diverses ciutats de l’Estat.
——————————————————–
ELS REIS DE SHAKESPEARE ESCRIUEN EL DISCURS DE PHILLIPE THE SIXTH
Comèdia. Creació: LAminimAL
Sala Barts
Del 18 al 22 de setembre
Aquesta és una coproducció del BARTS que es va estrenar amb molt bones crítiques al Festival de Teatre Independent, FESTIE, celebrat del 27 de desembre al 13 de gener, proposta que va néixer com a plataforma perquè les companyies emergents donin el salt a espais de gran format.
Escrita per Albert Pijuan, dirigida per Daniela De Vecchi i interpretada per Eloi Benet, Cris Codina, Esperança Crespí, Carles Cruces i Toni Figuera, Phillipe The Sixt descriu un episodi decisiu pel regnat del jove rei. Després d’haver de fer front a l’herència enverinada del pare, casos de corrupció i un suport popular en retrocés, ara cal sumar-li els fets del primer d’octubre: una comarca escocesa s’ha declarat insubmisa a l’autoritat monàrquica i l’intent de sufocar aquest aixecament per mitjà de la força no ha obtingut l’efecte esperat. El consell de creatius de la monarquia es reuneix d’urgència per escriure el discurs més important de la carrera del rei. Tenen una experiència molt dilatada al llarg dels segles en escriure discursos per a figures polítiques de primera línia. Aquesta vegada, però, l’elaboració del discurs trobarà més entrebancs del que és habitual.
Definida per la premsa com “un cant a la llibertat d’expressió i a la llibertat de creació” i “un potent i crític cop de tomàquet cap a la monarquia”, l’obra és per a la directora “una manera de revisar aquests conceptes que tenim arrelats dins nostre, rient des de l’humor absurd i des de la mala baba; i des de la tragicomèdia, que és el que sentim que vivim.”
LAminimAL, nascuda l’any 2010 com a grup d’investigació entorn els Sistemes Minimalistes Repetitius, ha produït set espectacles:La Grandesa d’ésser un entre tants, Dimecres, El suïcidi de l’elefant hipotecat, La supervivència de les Lluernes, Animales nocturnos, Apocalypse Uploaded: la transhumanització de les Abelles i Miratge 53.
Per recuperar la notícia publicada a Teatralnet, a l’estrena a Barcelona, aquí
Entrades ja a la venda a www.barts.cat
——————————————————–