Aquest dijous  s’ha estrenat l’espectacleLa Família Baltasar’ a la Casa de l’Aigua, a Nou Barris;  una proposta de la companyia Roseland MusicalEls propers dies 29 i 30 de desembre es realitzaran més passis d’aquesta proposta artística d’inspiració nadalenca;  única a la ciutat. Una proposta que uneix unes titelles africanes de gran format amb la dansa, el foc i els jocs de llum; per crear una atmosfera màgica i acollidora. Una instal·lació que fa un recorregut per conèixer la família en tres espais diferents: l’espai de rebuda, on coneixereu la família;  un viatge per mar i pel riu Nil i finalment, un trosset del seu país.

La premiada companyia Roseland Musical ha dissenyat aquesta proposta inèdita, d’alt nivell tècnic i artístic; darrere de la qual hi ha professionals amb dilatades trajectòries com la seva directora Marta Almirall, ballarina i coreògrafa; vinculada als grans festivals de la ciutat, com a directora artística del MAC Festival, el Festival Món Llibre; i la Cavalcada de Reis, que l’any 2007 va rebre el Premi Nacional de cultura en la categoria de dansa.

Juntament amb ella, han ideat aquest espectacle Xevi Bayona, director artístic del «Festival Lluèrnia»; els projectes del qual estan a cavall de l’arquitectura, l’urbanisme, l’art, el paisatge, les instal·lacions efímeres i les escultures lumíniques. Bayona ha rebut nombrosos premis nacionals i internacionals, entre ells el Premi FAD en diverses ocasions; i José Menchero, que ha desenvolupat la seva carrera artística, principalment com a escenògraf i dissenyador d‘espais i instal·lacions artístiques de diverses companyies de teatre adult i familiar.

Una proposta nadalenca que convida a la reflexió

El muntatge inclou gran varietat de llenguatges i disciplines artístiques cosa que permetrà l’espectador experimentar una fusió harmoniosa; entre la tradició de les festes nadalenques i elements innovadors, creant una experiència teatral única i contemporània. La companyia és capaç de crear espais acollidors que capturen l’atmosfera de la temporada de festes; però que alhora conviden a reflexionar més enllà sobre la diversitat cultural i les migracions d’una manera amable; dirigida a tots els públics.

Aquesta proposta sorgeix a partir d’un projecte que la companyia treballa des de fa més de 5 anys; per tal d’incorporar artistes afrodescendents en les seves propostes; i posar en valor d’aquesta manera la riquesa i diversitat cultural de la ciutat de Barcelona; i del panorama cultural en general.

A més, l’espai escollit per aquesta proposta no és innocent. La Casa de l’Aigua és un conjunt patrimonial de primer ordre de la història del proveïment de la ciutat;  i dels projectes per intentar establir un sistema públic de canalització d’aigua. Aquest fet ens interpel·la especialment ara, un moment en què la societat té plena consciència de la importància de l’abastiment d’aigua a les ciutats.

Un element que també enllaça amb el contingut de la història i del viatge que emprèn: el Rei Baltasar i la seva família per mar fins arribar a Barcelona.

Quatre experiències personalitzades en diverses ciutats del territori 

La proposta per aquestes festes de la companyia Roseland Musical va més enllà d’aquest espectacle; ja que té presència en més ciutats d’arreu del territori. La companyia desenvolupa quatre muntatges adaptats als diversos espais, un per a cada ciutat: Barcelona, Calonge, L’Hospitalet de Llobregat i Santa Perpètua de Mogoda.

Aquestes ciutats acolliran instal·lacions inèdites i fetes a mida amb les quals Roseland Musical presenta una experiència cuidada al voltant de les: Festes de Nadal i Reis. Són totes d’accés lliure i gratuït i inclouen una àmplia varietat de propostes artístiques;  alhora que dinamitzen la participació de l’infant i el situen al centre de l’espectacle;  ja que tots ells podran gaudir d’una experiència interactiva amb diverses propostes en un mateix espai.

La Companyia Roseland, fundada per Marta Almirall, estrena el seu primer espectacle el 1984 al Teatre Arnau ‘Ballaven i ballen’. Des dels seus inicis destaca com una pionera en la creació d’espectacles de dansa per a infants i joves; mantenint un compromís a oferir produccions de qualitat artística equivalent a les dirigides a un públic adult. El 2007, la directora de la companyia, Marta Almirall, va ser guardonada amb el Premi Nacional de Cultura; per la seva tasca excepcional en l’apropament de la dansa al públic infantil i juvenil; convertint-se així en la primera directora d’una companyia de públic familiar a rebre aquest reconeixement. 

Author