e l’1/02/24 al 4/02//24, la Sala Petita del Teatre Nacional de Catalunya acull Tanatologia, de Xavier Uriz. En un futur proper, els suïcidis augmenten fins a adquirir categoria de pandèmia. Per combatre la situació, el govern crea la Divisió Nacional de Psicotanatòlegs, experts en decidir qui es pot suïcidar i qui no. Aquest és el plantejament de l’obra que va guanyar el X Premi Llorenç Moyà de Teatre de Binissalem, una producció del Teatre Principal de Palma.

Sota la direcció de Carlota FerrerTanatologia s’instal·la a la Sala Petita del TNC interpretada per Miquel Aguiló, Caterina Alorda, Xavi Frau, Núria Sbert, Xisco Segura, Eli Tulián i Aina Zanoguera.


Teixir aliances i consolidar una xarxa estable de col·laboració i d’intercanvi amb altres grans territoris de parla catalana

Tanatologia és una producció del Teatre Principal de Palma que el Teatre Nacional de Catalunya inclou a la programació; amb la voluntat de teixir aliances i consolidar una xarxa estable de col·laboració i d’intercanvi amb altres grans territoris de parla catalana.
Aquesta temporada 2023/2024, a més de Tanatologia, el TNC ha acollit i acollirà altres produccions de territoris de parla catalana:: el 9/11/23 es va estrenar La Tempesta, una producció de l’Institut Valencià de Cultura; també de València arribarà Acampada (15/02/24), una producció de la companyia Pont Flotant.

D’altra banda, i provinent de les Illes Balears com Tanatologia, el 14/12/23 la Sala Petita va acollir Altres formes; una altra producció del Teatre Principal de Palma, amb la col·laboració de Vania i la Cia. l’Aviador;. I l’11/01/24 es va instal·lar a la Sala Petita Andorra, una coproducció del TNC amb l’Escena Nacional d’Andorra.

Author