Temporada Alta acull aquest cap de setmana dues estrenes. D’una banda, Kintsugi, espectacle de dansa contemporània de la Companyia Impàs, formada per les germanes Neus Masó i Elena Masó,que farà dues funcions al Museu d’Art de Girona, divendres 29 i dissabte 30 de novembre. De l’altra, Decadència, un text clau de la dramatúrgia britànica dirigit per Glòria Balañà i escrit per Steven Berkoff, que s’estrena a la Sala La Planeta aquest divendres 29 de novembre.
La Companyia Impàs torna als escenaris amb Kintsugi, una peça de dansa contemporània que dialoga amb la música i el text. La mescla de disciplines és un dels trets de la companyia gironina. La relació entre el cos i la memòria és l’eix de la seva nova creació, amb un repartiment format per les germanes coreògrafes i ballarines Masó i els músics Agustín Balda i Steve Smyth, també autor dels textos.
L’obra indaga en la memòria de la pell i mostra el dolor i la bellesa que hi ha en les ferides, les cicatrius i les esquerdes internes. El cos com un mapa del que som. Kintsugi es podrà veure en una localització excepcional, el Museu d’Art de Girona, un espai particular, carregat d’història.
Després de l’estrena de Les cadires d’Eugène Ionesco Gloria Balaña torna amb el mateix equip al Festival Temporada Alta, amb Decadència, interpretada per Carles Martínez i Míriam Alamany. La peça, escrita l’any 1981, és un retrat crític, mordaç i carregat d’humor negre de la classe dirigent, dels vicis i l’amoralitat que sustenten el seu estil de vida alineat amb el sentiment neoconservador. Gira al voltant de la decadència moral d’uns personatges (dues parelles i més d’una traïció) i uns valors representants de l’alta societat “benestant i frívola, culta, rica i banal”, en el context de l’Anglaterra de Tatcher. Una història d’amants i desenganys que acabarà amb el triomf decadent de la classe benestant. Una comèdia que revela allò que la societat intenta emmascarar.