Per cert… no és per res… tu recordes, aquell dia que em vas violar? Aquesta pregunta que té una resposta ben clara, però que alhora mai s’ha formulat i, i ha quedat encoberta per anys d’ocultació i d’auto excuses ben argumentades, dona origen al millor espectacle del cicle #jotambé organitzat per la Sala Beckett. Un espectacle que Marilia Samper ha dirigit amb la mateixa precisió i el mateix talent amb el qual ha escrit aquest text , que ens presenta una parella al llindar de la ruptura per culpa d’allò que va passar fa tants anys ( érem tan joves, llavors !) que , tal i com diu aquella part de la parella que ha optat per l’oblit, potser no caldria posar-se ara a donar-li voltes. Però sí que cal ; i tant com cal!. Quelcom que l’esplèndida interpretació que ens ofereixen Muguet Franc i Xavi Sáez farà ben palés. El ben nu espai que Samper ha escollit com escenari de la seva proposta, en té també molt de metafòric: arribats al punt al qual han arribat ,tant ell com ella necessiten no seguir creant-se subterfugis ni falses coartades; tant ell com ella necessiten abordar allò que mai havia estat dit des de les vísceres i des de la sinceritat més absoluta. Samper ,recolzada en tot moment per l’arriscat l’exercici de nuesa interpretativa que ofereix alhora el seu duet protagonista , sap com posar el dit a la nafra , obviant alhora el fàcil recurs de quedar-se simplement en la condemna: donant-li vida a un parell d’essers humans que van més enllà de l’arquetip … encara que alguns terribles arquetips, hagin determinat el curs de la seva existència.
Critiques Relacionades
La perfecció existeix i es diu Madama Butterfly.
El Gran Teatre del Liceu acaba l’any del centenari de Puccini amb la reposició d’una de les òperes més cèlebres del compositor de Lucca; Madama Butterfly, amb un repartiment veritablement excepcional. La producció de Madama Butterfly, dirigida per Moshe Leiser i Patrice Caurier, és la quarta vegada que puja a l’escenari del Liceu. És una […]
8,0
![](https://teatralnet.com/wp-content/uploads/2024/12/T24-Madama-B-035-300x200.jpg)
La perfecció existeix i es diu Madama Butterfly.
El Gran Teatre del Liceu acaba l’any del centenari de Puccini amb la reposició d’una de les òperes més cèlebres del compositor de Lucca; Madama Butterfly, amb un repartiment veritablement excepcional. La producció de Madama Butterfly, dirigida per Moshe Leiser i Patrice Caurier, és la quarta vegada que puja a l’escenari del Liceu. És una […]
8,0
Comentaris recents